زلنسکی درباره نشست صلح با شولز گفتگو می کند – اخبار RT World

رئیس جمهور اوکراین از صدر اعظم آلمان برای حمایت از “فرمول صلح” کی یف تشکر کرد.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفته است که دیدار اخیر او با اولاف شولز، صدراعظم آلمان شامل گفتگوهایی درباره آماده‌سازینشست جهانی صلح

اوایل این هفته، رسانه‌ها گزارش دادند که کیف و حامیان غربی آن در حال برنامه‌ریزی برای تشکیل یک نشست جهانی با محوریت کی‌یف هستند.فرمول صلح،که قبلاً توسط مسکو رد شده است.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی دفتر زلنسکی، رئیس جمهور روز پنجشنبه در حاشیه اجلاس جامعه سیاسی اروپا در کیشینو پایتخت مولداوی با رهبر آلمان دیدار کرد. او از شولز تشکر کردحمایت از فرمول صلح اوکراین“و برای او”آمادگی برای پیوستن به اجرای آن.“دو رهبر همچنین”در مورد آمادگی های مشترک برای نشست جهانی صلح و مشارکت گسترده ترین طیف ممکن از شرکت کنندگان بحث و گفتگو کردند.” در این بیانیه اشاره شده است.

رئیس‌جمهور اوکراین از برلین خواست تا کمک‌های نظامی به کی‌یف، به‌ویژه سامانه‌های دفاع هوایی را ادامه دهد.تشدید ترور موشکی روسیه علیه اوکراین.


مکرون خواهان تضمین های امنیتی «ملموس» برای کیف است

روز چهارشنبه، وال استریت ژورنال گزارش داد که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، پیشنهاد میزبانی این اجلاس در پاریس را داده است و دانمارک و سوئد نیز خود را به عنوان میزبان بالقوه معرفی کرده اند.

مقامات اروپایی ظاهراً از برزیل، هند، چین و چندین کشور غیرغربی دیگر دعوت کرده‌اند و روسیه به‌طور آشکار در فهرست غایب است.

فرمول صلح اوکراین که اواخر سال گذشته منتشر شد، از مسکو می‌خواهد که نیروهای خود را از تمام مناطق داخل مرزهای اوکراین که در سال 1991 تأسیس شد، از جمله کریمه خارج کند. علاوه بر این، این طرح پیش‌بینی می‌کند روسیه برای خسارات وارده غرامت بپردازد و مقامات اوکراینی را که متهم به جنایات جنگی هستند، به دادگاه‌های بین‌المللی تحویل دهد.

مسکو به صراحت این فرمول را رد کرده است و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه، شرایط آن را اساساً «کاپیتولاسیون روسیه

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در سخنانی در روز جمعه خاطرنشان کرد که هیچ نشانه ای وجود ندارد که گفت و گو با اوکراین به زودی امکان پذیر باشد. وی توضیح داد که پیشنهادات ارائه شده از سوی کشورهای اروپایی تاکنون نتوانسته نگرانی های امنیتی مسکو را که اولویت روسیه است، برآورده کند.

اوایل این هفته، جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، نسبت به چشم انداز مشارکت روسیه در مذاکرات صلح با اوکراین در آینده نزدیک ابراز تردید کرد.

این دیپلمات استدلال کرد که به نظر می رسد مسکو قصد دارد به پیروزی نظامی بر همسایه خود دست یابد و احتمالاً جنگ در طول تابستان ادامه خواهد داشت.

به غیر از فرمول صلح اوکراین، چندین طرح توسط کشورهای دیگر پیشنهاد شده است. قابل ذکر است، چین نقشه راه 12 ماده ای خود را در اولین سالگرد درگیری در اواخر فوریه منتشر کرد.

در حالی که این طرح توسط ایالات متحده، متحدانش در ناتو و اوکراین رد شد، اما چندین کشور دیگر از جمله برزیل و روسیه از این طرح استقبال کردند.