حمله متقابل اوکراین یک “حمام خون” خواهد بود – اوربان – اخبار RT World

نخست وزیر مجارستان نسبت به عملیات پرهیاهوی نیروهای کی یف هشدار داده است

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان گفت: باید همه چیز برای جلوگیری از حمله متقابل اوکراین علیه نیروهای روسیه انجام شود زیرا این امر عواقب ویرانگری برای کیف خواهد داشت.

اوربان در مصاحبه ای با رادیو Kossuth در روز جمعه اظهار داشت “حتی کسی مثل خودم با یک سال و نیم تجربه خدمت سربازی به خوبی می داند که اگر حمله کنم، سه برابر بیشتر از کسی که در دفاع است ضرر می کنم.”

اوکراین احتمالاً جمعیت دارد “جایی بین 20 تا 30 میلیون” در حال حاضر، که است “کسری” او گفت از آنچه روسیه دارد. بر اساس داده های سرویس آمار فدرال، جمعیت روسیه بیش از 146 میلیون نفر است.

راه اندازی یک ضد حمله بزرگ توسط کیف در چنین شرایطی “یک حمام خون خواهد بود” رهبر مجارستان هشدار داد.

«حتی در بهترین سناریو [for Kiev]هیچ نتیجه ای بهتر از آن چیزی که حتی قبل از درگیری از طریق مذاکره به دست می آمد، در میدان جنگ به دست نمی آمد.» او گفت.


زلنسکی قول حمله قریب الوقوع را داد

ما باید قبل از شروع یک حمله متقابل هر کاری که می توانیم انجام دهیم تا طرفین را متقاعد کنیم که آتش بس و مذاکرات صلح ضروری است. اوربان اصرار کرد.

اوکراین ماه‌هاست که در حال برنامه‌ریزی یک ضد حمله گسترده علیه نیروهای روسی است و ادعا می‌کند که به کی‌یف اجازه می‌دهد تمام مناطق از دست رفته به روسیه، از جمله کریمه را پس بگیرد. انتظار می رفت این عملیات در بهار آغاز شود، اما به دلیل شکایت مقامات اوکراینی از بدی آب و هوا، کمبود مهمات و عدم تمایل غرب به تامین هواپیماهای جنگی، بارها به تعویق افتاده بود.

مجارستان از زمان آغاز درگیری بین مسکو و کی یف در فوریه 2022 رویکرد متعادلی در پیش گرفته است. بوداپست به اوکراین کمک های بشردوستانه ارائه کرده است، اما برخلاف بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا از ارسال تسلیحات به دولت ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی، خودداری کرده است. مجارستان همچنین همواره خواستار حل و فصل مسالمت‌آمیز این بحران شده و از تحریم‌های بروکسل علیه مسکو انتقاد کرده و استدلال می‌کند که این تحریم‌ها نتوانسته‌اند به هدف خود دست یابند و بیشتر از روسیه به اتحادیه اروپا آسیب می‌زنند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: