زلنسکی: اوکراین و غرب می توانند «شکست» روسیه را در سال جاری غیرقابل برگشت کنند

زلنسکی: اوکراین و غرب می توانند امسال شکست روسیه را غیرقابل بازگشت کنند

زلنسکی گفت که کیف آماده است تا در مورد ابتکارات خارج از کشورهای دیگر برای برقراری صلح گفتگو کند

کیف:

رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی روز یکشنبه گفت که کیف و حامیان غربی آن می توانند شکست روسیه در جنگ اوکراین را در سال جاری «غیرقابل بازگشت» کنند و از آلمان برای حمایت نظامی اش تشکر کرد.

رهبر اوکراین در کنفرانس خبری مشترک با اولاف شولز، صدراعظم آلمان در برلین گفت که کیف همیشه از آلمان به خاطر حمایتش در طول تهاجم گسترده روسیه سپاسگزار خواهد بود.

وی گفت: «اکنون زمان آن است که ما در سال جاری پایان جنگ را مشخص کنیم، می‌توانیم شکست متجاوز را در سال جاری جبران ناپذیر کنیم.»

انتظار می رود اوکراین در هفته های آینده عملیات ضد تهاجمی بزرگی را برای بازپس گیری بخش هایی از شرق و جنوب خود از نیروهای روسی که در فوریه سال گذشته تهاجم گسترده ای را آغاز کردند، آغاز کند.

زلنسکی گفت کیف آماده است تا در مورد ابتکارات خارجی سایر کشورها برای برقراری صلح در کشورش بحث کند، اما این پیشنهادها باید بر اساس موضع اوکراین و طرح صلح این کشور باشد.

وی گفت: “جنگ در خاک کشور ما در حال وقوع است و بنابراین هرگونه طرح صلح بر اساس پیشنهادات اوکراین خواهد بود.”

کی‌یف ایده هرگونه امتیاز ارضی به روسیه را رد کرده و گفته است که می‌خواهد هر وجب از زمین خود را پس بگیرد. روسیه مدعی است که شبه جزیره کریمه و چهار منطقه دیگر اوکراین را که اکنون مسکو آنها را سرزمین روسیه می نامد، ضمیمه کرده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)