روسیه همچنان در حال افزایش نیرو در کریمه نزدیک اوکراین است، تصاویر ماهواره ای را نشان دهید

روسیه همچنان در حال افزایش نیرو در نزدیکی اوکراین است، تصاویر ماهواره ای را نمایش دهید

تصاویری که اواخر روز پنجشنبه منتشر شد، پایگاهی در کریمه را نشان می داد.

تصاویر ماهواره ای جدیدی که توسط یک شرکت خصوصی آمریکایی گرفته شده است نشان می دهد که روسیه در هفته های اخیر به افزایش نیروهای خود در کریمه الحاق شده و نزدیکی اوکراین ادامه داده و در عین حال ایالات متحده را برای مذاکره بر سر تضمین های امنیتی که به دنبال آن است تحت فشار قرار داده است.

رویترز نمی تواند به طور مستقل آخرین تصاویر را از Maxar Technologies مستقر در ایالات متحده تأیید کند. کرملین روز جمعه بار دیگر تاکید کرد که این حق را برای خود محفوظ می داند که نیروهای خود را به دلخواه خود در خاک روسیه جابجا کند و کشورهای غربی در حال انجام مانورهای نظامی تحریک آمیز در نزدیکی مرزهای این کشور هستند.

رهبران ایالات متحده، اروپا و اوکراین روسیه را متهم کرده اند که از ماه اکتبر پس از تجمع کوتاهی در ماه آوریل، زمانی که ماکسار نیز تصاویری را منتشر کرد، نیروهای خود را در نزدیکی مرز اوکراین مستقر کرده است. جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و دیگر رهبران می گویند که به نظر می رسد مسکو در حال بررسی حمله به اوکراین در ماه آینده است، چیزی که مسکو بارها آن را رد کرده است.

تصاویر منتشر شده اواخر روز پنجشنبه پایگاهی در کریمه را نشان می‌دهد که روسیه آن را در سال 2014 از اوکراین ضمیمه کرد و تا 13 دسامبر مملو از صدها خودروی زرهی و تانک بود. تصویر ماهواره‌ای ماکسار از همان پایگاه در اکتبر نشان داد که پایگاه نیمه خالی است. .

مکسار گفت که یک واحد جدید در سطح تیپ متشکل از صدها خودروی زرهی شامل خودروهای جنگی پیاده نظام سری BMP، تانک، توپخانه خودکششی و تجهیزات دفاع هوایی، به پادگان روسیه رسیده است.

ماکسار در بیانیه‌ای گفت: «در طول یک ماه گذشته، تصاویر ماهواره‌ای با وضوح بالا ما تعدادی از استقرارهای جدید روسیه در کریمه و همچنین در چندین منطقه آموزشی در غرب روسیه در امتداد مرز اوکراین را مشاهده کرده‌اند.

این گزارش به افزایش فعالیت در سه سایت در کریمه و در پنج سایت در غرب روسیه اشاره کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز پنجشنبه گفت که روسیه می‌خواهد از درگیری اجتناب کند، اما نیاز به پاسخ «فوری» از سوی ایالات متحده و متحدانش به درخواست‌هایش برای تضمین‌های امنیتی دارد. مسکو گفته است که انتظار دارد مذاکرات با مقامات آمریکایی در این زمینه در ژانویه در ژنو آغاز شود.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز جمعه در پاسخ به سوالی درباره استقرار نیروهای روسیه در نزدیکی اوکراین گفت که مسکو برای دفاع از امنیت خود عمل می کند.

پسکوف گفت: «روسیه در حال جابجایی نیروهای خود در خاک خود در پس زمینه اقدامات بسیار غیر دوستانه توسط مخالفان ما در ناتو، ایالات متحده و کشورهای مختلف اروپایی است که مانورهای بسیار روشنی را در نزدیکی مرزهای ما انجام می دهند.

این ما را مجبور می کند تا اقدامات خاصی را برای تضمین امنیت خود انجام دهیم.»

بایدن تهدید کرده است که اگر روسیه به اوکراین حمله کند، اقدامات اقتصادی و سایر مواردی را اتخاذ خواهد کرد که بر اساس تحریم های اعمال شده به دلیل الحاق کریمه به مسکو در سال 2014 و حمایت از شورش جدایی طلبانه نیروهای طرفدار روسیه در شرق اوکراین است. یک مقام آمریکایی گفته است که اقدامات تلافی جویانه جدید می تواند شامل کنترل های سخت صادرات باشد.

روسیه می‌گوید که از ناتو می‌خواهد گسترش خود به شرق را متوقف کند و به دنبال تضمینی است که ائتلاف نظامی غربی سلاح‌های تهاجمی خاصی را به اوکراین و سایر کشورهای همسایه مستقر نخواهد کرد.

سایر تصاویر Maxar تجمعی را در محل استقرار سولوتی در روسیه در نزدیکی مرز اوکراین نشان می‌دهد، با عکس‌هایی که در ابتدای دسامبر گرفته شده است، غلظت بیشتری از سخت‌افزار نظامی را نسبت به سپتامبر نشان می‌دهد.

تصاویر دیگر نشان دهنده ادامه تجمع در یلنیا، یک شهر روسی در حدود 160 مایلی (260 کیلومتری) شمال مرز اوکراین، و در زمین تمرینی پوگونوو در نزدیکی شهر ورونژ در جنوب روسیه است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)