روسیه باید هزینه بازسازی اوکراین را بپردازد – ایالات متحده – اخبار RT World

وزیر خزانه داری آمریکا گفت که واشنگتن در حال مذاکره با شرکای خود است که چگونه می توان از دارایی های مسدود شده روسیه به نفع کیف استفاده کرد.

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا روز شنبه به سی ان ان گفت که واشنگتن معتقد است روسیه باید هزینه بازسازی اوکراین را پوشش دهد. او اذعان کرد که ایالات متحده در حال بحث در مورد راه های بالقوه استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه در غرب است، اما همچنان اذعان می کند که محدودیت های قانونی خاصی در مورد آنچه می توان با آنها انجام داد وجود دارد.

وقتی از روسیه پرسیده شد که آیا روسیه باید هزینه آن را بپردازد “خسارت” یلن پاسخ داد که در جریان درگیری بین کیف و مسکو با اوکراین انجام شد مسئولیتی که فکر می کنم جامعه جهانی انتظار دارد روسیه آن را به دوش بکشد.

“این چیزی است که ما در حال بحث با شرکای خود هستیم.” وی با اشاره به این موضوع افزود “محدودیت های قانونی در مورد آنچه که ما می توانیم با دارایی های مسدود شده روسیه انجام دهیم وجود دارد.” وزیر خزانه داری در مورد آنچه که ایالات متحده یا متحدانش می توانند به طور بالقوه با دارایی های مسکو انجام دهند در حالی که در این محدودیت ها باقی می مانند، توضیح نداد.

اظهارات یلن تنها چند روز پس از آن بیان شد که ویکتوریا نولند، معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده در امور سیاسی، گفت که واشنگتن در تلاش است تا کمک مسکو را پرداخت کند. “همه چیزهایی که شکسته است.” به گفته نولند، کنگره ایالات متحده به وزارت دادگستری این اختیار را برای استفاده اعطا کرد توقیف دارایی های غیرقانونی از الیگارش های روسی برای کمک به بازسازی اوکراین


نولاند دارایی های روسیه را تهدید می کند

“بحث ها” او در آن زمان گفت که بین واشنگتن و متحدانش در مورد دارایی های بانک مرکزی روسیه نیز جریان داشت. کشورهای غربی در مجموع 300 میلیارد دلار از این دارایی ها را از زمان آغاز درگیری بین مسکو و کیف مسدود کرده اند.

اوایل این هفته، روزنامه آلمانی Die Welt با استناد به یک سند داخلی اتحادیه اروپا گزارش داد که این اتحادیه در نهایت باید دارایی های مسدود شده را به روسیه بازگرداند. در این سند آمده است که اتحادیه اروپا نمی تواند این پول را به طور نامحدود نگه دارد یا به اوکراین منتقل کند.

مسکو قبلا هر گونه تلاش بالقوه غرب برای انتقال دارایی های توقیف شده روسیه به اوکراین را محکوم کرده بود “بربریت.” ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه در ماه فوریه هشدار داد که در صورت لزوم، روسیه به همان شکل پاسخ خواهد داد. روسیه نیز بارها از مسدود شدن دارایی های خود نام برده است “سرقت،” و همچنین هشدار داده است که خلاف قوانین بین المللی است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: