روسیه آزمایش موفقیت آمیز دیگری را برای موشک مافوق صوت زیرکون انجام داد

روسیه آزمایش موفقیت آمیز دیگری را برای موشک مافوق صوت زیرکون انجام داد

این وزارتخانه با موفقیت این آزمایش گفت: «هدف مورد اصابت قرار گرفت.

مسکو:

روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که آزمایش موفقیت آمیز دیگری را برای موشک کروز مافوق صوت زیرکون انجام داده است، زیرا قدرت های جهانی در حال رقابت برای توسعه تسلیحات پیشرفته هستند.

روسیه، ایالات متحده، فرانسه و چین همگی در حال آزمایش با وسایل نقلیه به اصطلاح مافوق صوت بوده اند که به عنوان دستیابی به سرعت حداقل 5 ماخ تعریف می شود.

به گفته وزارت دفاع روسیه، به عنوان بخشی از “تکمیل آزمایشات” تسلیحات موشکی مافوق صوت روسیه، کشتی جنگی Admiral Gorshkov موشک زیرکون را به سمت هدفی در دریای بارنتس در برد 400 کیلومتری (حدود 250 مایلی) پرتاب کرد.

این وزارتخانه با موفقیت این آزمایش گفت: «هدف مورد اصابت قرار گرفت.

این موشک اخیراً چندین آزمایش را پشت سر گذاشته است و روسیه قصد دارد هم کشتی‌های جنگی و هم زیردریایی‌ها را به زیرکون مجهز کند.

پوتین در فوریه 2019 ساخت این سلاح جدید را در یکی از آدرس های کشور فاش کرد و گفت که می تواند اهدافی را در دریا و خشکی با برد 1000 کیلومتر (حدود 620 مایل) و سرعت 9 ماخ هدف قرار دهد.

آخرین آزمایش زیرکون روسیه پس از گزارش‌های غربی مبنی بر اینکه پرواز آزمایشی گلایدر مافوق صوت چین در ماه ژوئیه با شلیک موشکی با سرعت بیش از پنج برابر سرعت صوت بر فراز دریای چین جنوبی در اواسط پرواز انجام شد.

تا قبل از آزمایش، هیچ یک از قدرت های برتر تسلط قابل مقایسه ای در پرتاب موشک در میانه پرواز از خود نشان نداده بودند.

چین این گزارش را رد کرد و گفت که این یک آزمایش معمولی یک وسیله نقلیه فضایی قابل استفاده مجدد است.

روسیه به توسعه چندین تسلیحات که سیستم‌های دفاعی موجود را دور می‌زند، از جمله موشک‌های قاره‌پیمای Sarmat و موشک‌های کروز Burevestnik افتخار کرده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)