رهبران واحد افشاگران پنتاگون تعلیق شدند – رسانه – اخبار RT World

دفتر بازرس کل نیروی هوایی ایالات متحده در حال بررسی محل خدمت جک تکسیرا است

بر اساس گزارش های رسانه های آمریکایی، نیروی هوایی ایالات متحده دو تن از رهبران واحدی را که جک تکسیرا، افشاکننده ادعایی پنتاگون در آن خدمت می کرد، تعلیق کرد. وزارت دفاع در حال بررسی میزان افشای غیرمجاز ارزیابی‌های اطلاعاتی طبقه‌بندی شده توسط تکسیرا است.

سی‌بی‌اس نیوز روز چهارشنبه به نقل از مقامات نظامی اعلام کرد، فرمانده اسکادران پشتیبانی اطلاعاتی 102 و فرمانده گروه نظارت بر پشتیبانی اداری به‌طور موقت از وظایف خود برکنار شده‌اند و در حال حاضر به مواد محرمانه دسترسی ندارند. تکسیرا، 21 ساله، به عنوان متخصص فناوری اطلاعات در پایگاه گارد ملی هوایی اوتیس کار می کرد.

در این گزارش آمده است که این فرماندهان در انتظار تحقیقات بیشتر توسط بازرس کل نیروی هوایی، تعلیق شدند. افراد بیشتری در این واحد ممکن است با پیشرفت کاوشگر با تعلیق و حذف احتمالی مواجه شوند. مقامات دفتر بازرس کل روز سه شنبه وارد پایگاه ماساچوست شدند.

در همین حال، دادستان های فدرال از دادگاه منطقه ای ایالات متحده در ماساچوست خواسته اند تا Teixeira را در حالی که در انتظار محاکمه است، در بازداشت نگه دارد. در یادداشتی که پیش از جلسه دادگاه او در روز پنجشنبه ارسال شد، استدلال شد که وی همچنان یک تهدید برای امنیت ملی است و در صورت اعطای وثیقه خطر فرار مهمی را به همراه دارد، با توجه به اینکه دشمنان ایالات متحده ممکن است سعی کنند او را در برابر پیگرد قانونی محافظت کنند.


افشاگر پنتاگون زودتر از آنچه تصور می شد به اشتراک گذاری داده های طبقه بندی شده را آغاز کرد - NYT

احزاب متخاصم با آمریکا “همه انگیزه را داشته باشید که با متهم تماس بگیرید، اطلاعات بیشتری را که ممکن است به آنها دسترسی فیزیکی داشته باشد یا از آنها اطلاع داشته باشد، جستجو کنید، و وسایلی را برای او فراهم کنید تا در ازای دریافت آن اطلاعات، از کشور فرار کند.” وزارت دادگستری اعلام کرد.

در این سند اشاره شده است که تکسیرا با محکومیت طولانی مدت زندان روبرو است و دارایی خالص تقریباً 19000 دلار است که ادامه بازداشت وی را مورد تایید قرار می دهد.

این هواپیمای مظنون به افشای ده ها سند طبقه بندی شده در طی چند ماه به یک گروه چت بسته در پلتفرم دیسکورد است. این نقض امنیتی در اوایل این ماه پس از اینکه این مطالب به سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی راه یافت، به اطلاع عموم رسید.

در حالی که بسیاری از تصاویر منتسب به افشای اطلاعات مربوط به درگیری اوکراین بودند، برخی دیگر مربوط به کشورهای دیگر مانند اسرائیل و کره جنوبی بود. این اسناد همچنین نشان می‌دهد که واشنگتن از نزدیک‌ترین متحدان خود جاسوسی می‌کند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: