رسانه‌های بریتانیا هزینه‌های «دراکونی» برای پوشش کنفرانس حزب محافظه‌کار را محکوم کردند – RT World News

ثبت نام در این رویداد در پاییز امسال برای خبرنگاران 137 پوند تا 1 ژوئیه و 880 پوند پس از آن هزینه خواهد داشت.

تصمیم حزب محافظه‌کار حاکم برای متهم کردن روزنامه‌نگاران شرکت‌کننده در کنفرانس سالانه آن است “غیر دموکراتیک” ائتلافی از سازمان های رسانه ای بریتانیا گفته است که باید کنار گذاشته شود.

تعدادی از رسانه ها می گویند هزینه ها هستند “دراکونیایی” ایونینگ استاندارد روز شنبه گزارش داد و از ثبت نام در رویداد توری که در ماه اکتبر در منچستر برگزار می شود، خودداری کرده اند.

حزب محافظه کار قبلاً خبرنگاران را برای پوشش خبری کنفرانس سال گذشته متهم کرده بود و گفته بود که لازم است از ثبت نام افراد برای اعتبارسنجی و عدم شرکت در آن جلوگیری شود. حزب امسال هم به همان قوانین پایبند است. خبرنگاران باید تا اول جولای 137 پوند (169 دلار) و پس از آن 880 پوند (1086 دلار) برای ثبت نام بپردازند.

ائتلافی از نهادهای صنعتی، که شامل گروه‌هایی مانند انجمن رسانه‌های خبری، جامعه سردبیران، ائتلاف رسانه‌های خبری و انجمن مطبوعات خارجی است، هشدار می‌دهد که حزب نخست‌وزیر ریشی سوناک در حال تنظیم «سابقه عمیقا نگران کننده در یک جامعه دموکراتیک».


نظرسنجی اکثر بریتانیایی ها نسبت به سوناک نظر منفی دارند

ائتلاف گفت که اعضای آن هستند “متحد در تلقی غیر دموکراتیک و مضر به منافع جامعه و خود حزب” تصمیم محافظه‌کاران مبنی بر اتهام حضور خبرنگاران در کنفرانس.

«در یک جامعه دموکراتیک، همه کنفرانس‌های حزبی از اهمیت سیاسی و عمومی قابل توجهی برخوردار هستند و به همین دلیل، نباید مانعی برای روزنامه‌نگاران وجود داشته باشد تا بتوانند با ارائه گزارش آزادانه در چنین رویدادهایی به عنوان چشم و گوش مردم عمل کنند.» بیانیه خوانده شد

کنفرانس سالانه محافظه‌کاران بیش از یک رویداد محلی است “دریچه ای برای جامعه جهانی برای مشاهده دموکراسی بریتانیا در عمل فراهم می کند.” اضافه کرد.

نویسندگان بیانیه می گویند که بیش از یک سال است که تلاش می کنند با حزب حاکم تماس بگیرند تا در مورد موضوع فیس ها گفتگو کنند اما نتیجه ای نداشته است.

سخنگوی حزب محافظه کار به ایونینگ استاندارد گفت که این اتهام ملایمی برای جلوگیری از اعتباربخشی بیش از حد توسط برخی رسانه‌ها مطرح شد.»

بیشتر بخوانید:
محافظه کاران بریتانیا در انتخابات محلی تضعیف شدند

او مدعی شد که در سال‌های گذشته، هزاران روزنامه‌نگار معتبر حاضر نشدند، که این امر برای حزب ده‌ها هزار پوند برای بررسی‌های امنیتی پلیس هزینه داشت و زباله‌های کاغذی و پلاستیکی زیادی ایجاد کرد.

وی افزود همچنین برای رسانه ها در شرایط پیچیده مالی معافیت هایی وجود دارد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: