وکیل آمریکایی از ChatGPT برای تحقیق استفاده کرد، اکنون با دادگاه روبرو می شود

وکیل آمریکایی از ChatGPT برای تحقیق استفاده کرد، اکنون با دادگاه روبرو می شود

قاضی گفت که این وضعیت دادگاه را با یک “شرایط بی سابقه” ترک کرد.

ابزار هوش مصنوعی ChatGPT از زمان آغاز به کار خبرساز بوده است. برای تکمیل تکالیف مانند نوشتن ایمیل های کاری با لحن ها، سبک ها و دستورالعمل های خاص استفاده شده است. در یک حادثه عجیب، یک وکیل از نیویورک پس از اینکه شرکت او Levidow, Levidow & Oberman از ابزار هوش مصنوعی برای تحقیقات حقوقی استفاده کرد، با یک جلسه دادگاه روبرو شد. بی بی سی. این موضوع پس از پر کردن موارد قانونی فرضی به عنوان نمونه آشکار شد. قاضی با توجه به همین موضوع خاطرنشان کرد که این وضعیت دادگاه را با “وضعیت بی سابقه ای” ترک کرد. با این حال، وکیل دادگستری در دادگاه گفت که او “آگاه نیست که محتوای آن ممکن است دروغ باشد”.

در ابتدا، این پرونده در مورد مردی بود که از یک شرکت هواپیمایی به دلیل آنچه او ادعا می کرد آسیب شخصی است شکایت کرده بود. تیم حقوقی او گزارشی را ارائه کرد که در آن به تعدادی از پرونده های دادگاه قبلی اشاره کرد تا از طریق سابقه، دلیل ادامه پرونده را مشخص کند. با این حال، وکلای شرکت هواپیمایی پس از آن طی نامه‌ای به قاضی اطلاع دادند که قادر به یافتن برخی از نمونه‌های ذکر شده در خلاصه‌نامه نیستند.

قاضی کاستل سپس به تیم حقوقی این مرد نامه نوشت و خواستار توضیح شد. وی گفت: شش مورد از پرونده های ارسالی به نظر می رسد تصمیمات قضایی جعلی با نقل قول های جعلی و استنادات جعلی داخلی باشد. بعدها مشخص شد که این تحقیق توسط وکیل این مرد پیتر لودوکا انجام نشده است، بلکه توسط یکی از همکارانش در شرکت حقوقی انجام شده است. استیون آ شوارتز، وکیلی با بیش از 30 سال تجربه، از ابزار هوش مصنوعی برای یافتن پرونده هایی استفاده کرد که با پرونده موجود قابل مقایسه بود.

علاوه بر این، آقای شوارتز در بیانیه ای گفت که آقای لودوکا در این تحقیق شرکت داشته و از نحوه انجام آن بی اطلاع بوده است. او گفت که از استفاده از ChatGPT “بسیار پشیمان است” و افزود که قبلاً هرگز از آن برای تحقیقات حقوقی استفاده نکرده است. او اظهار داشت که “آگاه نیست که محتوای آن ممکن است نادرست باشد”. او متعهد شد که دیگر هرگز تحقیقات حقوقی خود را با استفاده از هوش مصنوعی «بدون تایید مطلق صحت آن» تکمیل نکند.

یک تاپیک توییتری که در اینترنت پخش می شود، مکالمه بین چت بات و وکیل را نشان می دهد. آقای شوارتز می پرسد: “آیا varghese یک مورد واقعی است؟” ChatGPT پاسخ داد و گفت: “بله، Varghese v. China Southern Airlines Co Ltd, 925 F.3d 1339 (11th Cir. 2019) یک مورد واقعی است.”
سپس از ربات می خواهد که منبع آن را فاش کند. پس از “بررسی مضاعف”، ChatGPT اضافه کرد که این پرونده واقعی است و می توان آن را در منابع تحقیقاتی قانونی مانند LexisNexis و Westlaw کشف کرد.

جلسه استماع “بحث در مورد تحریم های احتمالی” برای آقای شوارتز توسط قاضی برای 8 ژوئن تعیین شده است.