راجر واترز از پینک فلوید به دلیل یونیفرم “به سبک نازی” مورد بررسی قرار گرفت

راجر واترز از پینک فلوید به دلیل یونیفرم

واترز در هفته های اخیر به عنوان بخشی از تور “This Is Not A Drill” خود در چندین شهر آلمان بازی کرده است.

فرانکفورت:

پلیس برلین روز جمعه اعلام کرد که در حال تحقیق در مورد راجر واترز، بنیانگذار پینک فلوید، به دلیل تحریک به نفرت پس از پوشیدن لباس نازی در کنسرتی در پایتخت آلمان است.

تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد واترز را نشان می‌دهد که هفته گذشته یک کت بلند و مشکی با بازوبند قرمز روی صحنه در میدان مرسدس بنز پوشیده است.

مارتین هالوگ، سخنگوی پلیس، با تایید گزارش قبلی Jewish News به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما در حال بررسی مظنون به تحریک نفرت عمومی هستیم، زیرا لباس‌هایی که روی صحنه می‌پوشند می‌تواند برای تمجید یا توجیه حکومت نازی‌ها استفاده شود و در نتیجه آرامش عمومی را برهم بزند.» .

هالوگ افزود: «این لباس شبیه لباس یک افسر اس اس است.

واترز یک فعال معروف طرفدار فلسطین است که به داشتن دیدگاه های ضد یهودی متهم شده است. او در کنسرت های خود یک خوک بادی را شناور کرده است که روی آن ستاره داوود نقش بسته است.

واترز در هفته های اخیر به عنوان بخشی از تور “This Is Not A Drill” خود در چندین شهر آلمان بازی کرده است.

اما این موضوع بسیار بحث برانگیز بوده است که برخی از مقامات شهری حتی تلاش کردند، ناموفق، او را از اجرای برنامه منع کنند.

خواننده «آجر دیگری در دیوار» اتهامات یهودستیزی را رد می کند و می گوید که به سیاست های اسرائیل اعتراض می کند و نه مردم یهود.

در همان کنسرت برلین، واترز همچنین نام چند مرده از جمله آن فرانک، نوجوان یهودی که در اردوگاه کار اجباری نازی ها جان باخت را بر روی یک صفحه بزرگ به نمایش گذاشت.

همچنین نام روزنامه‌نگار فلسطینی-آمریکایی مقتول، شیرین ابواکله، برانگیخت که انتقادهایی را برانگیخت که واترز هولوکاست را نسبی می‌کند.

وزارت خارجه اسرائیل اوایل این هفته در توییتی نوشت: «صبح بخیر به جز راجر واترز که عصر را در برلین (بله برلین) هتک حرمت به یاد آن فرانک و 6 میلیون یهودی کشته شده در هولوکاست گذراند.

واترز قرار است شامگاه یکشنبه آخرین کنسرت آلمانی خود را در شهر غربی فرانکفورت اجرا کند و معترضان قصد دارند در خارج از محل برگزاری تظاهرات کنند.

مقامات شهر فرانکفورت به دنبال توقف کنسرت بودند، اما دادگاه با استناد به آزادی هنری علیه آنها حکم داد.

اووه بکر، کمیسر یهودی ستیزی در ایالت منطقه ای هسن، به روزنامه فرانکفورتر رودشاو گفت که واترز با نمایش های خود “نفرت و تحریک علیه اسرائیل” را ترویج می کند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)