رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی به پشت میله های زندان باز می گردد – اخبار RT World

دادگاه عالی آفریقای جنوبی اعطای آزادی مشروط پزشکی به جاکوب زوما را غیرقانونی اعلام کرد. رئیس جمهور 79 ساله سابق که به اتهام بی احترامی به دادگاه محکوم شده بود، اکنون باید به زندان بازگردد.

حکم دادگاه روز چهارشنبه حکم داد که رئیس جمهور سابق جیکوب زوما باید به زندان بازگردد و حکم ماه سپتامبر که به او آزادی مشروط پزشکی داده بود، رد کرد. این مرد 79 ساله به جرم اهانت به دادگاه در حال گذراندن حکم 15 ماهه است.

ادامه مطلب


دادگاه عالی آفریقای جنوبی پیشنهاد رئیس جمهور سابق زوما برای لغو حکم 15 ماه زندان را رد کرد.

بدینوسیله دستور داده می شود که متهم ثالث برای گذراندن باقیمانده محکومیت حبس خود به بازداشت اداره امور اصلاح و تربیت بازگردانده شود. به گزارش رسانه های محلی، حکم قرائت شد.

زوما در 7 ژوئیه خود را تحویل داد تا حکم زندان خود را آغاز کند. او به دلیل اهانت به دادگاه مجرم شناخته شد، زیرا در طول 9 سال تصدی ریاست جمهوری خود در جلسات رسیدگی به اتهام فساد شرکت نکرد.

بازداشت رئیس جمهور سابق باعث بدترین خشونت هایی شد که طی دهه ها در آفریقای جنوبی دیده شده است. بیش از 300 نفر جان باختند و بیش از 3000 نفر در شورش ها و غارت های گسترده که همچنین ناشی از شرایط وخیم اقتصادی و بیکاری گسترده بود، دستگیر شدند.

زوما در ماه آگوست برای بررسی های پزشکی به بیمارستان منتقل شد و در ماه سپتامبر به او آزادی مشروط پزشکی داده شد. دادگاه عالی آفریقای جنوبی در همان ماه درخواست او برای لغو حکمش را رد کرد.