ناوگان زیردریایی هسته ای استرالیا بیش از 121 میلیارد دلار هزینه دارد

ناوگان زیردریایی هسته ای استرالیا بیش از 121 میلیارد دلار هزینه دارد

در اواسط سپتامبر، استرالیا، بریتانیا و ایالات متحده همکاری خود را اعلام کردند. (نمایندگی)

کانبرا:

بر اساس گزارش موسسه سیاست استراتژیک استرالیا (ASPI) ناوگان جدید زیردریایی هسته ای تحت مشارکت AUKUS انتظار می رود هزینه ای بالغ بر 171 میلیارد دلار استرالیا (121.7 میلیارد دلار) برای استرالیا داشته باشد و حداقل برای دو دهه مستقر نخواهد شد. .

در این گزارش آمده است: «از آنجایی که زمان‌بندی طولانی‌تر ساخت مستمر به تولید زمان بیشتری برای اثرگذاری می‌دهد، هزینه نهایی بین 153 تا 171 میلیارد دلار خواهد بود.»

در عین حال، اتاق فکر انتظار دارد هزینه اولیه این پروژه حداقل 70 میلیارد دلار استرالیا باشد. در این گزارش آمده است: با این حال، در واقعیت، با توجه به نیاز به اقدامات حفاظتی ایمنی هسته‌ای، ممکن است بیش از دو برابر گران‌تر باشد.

زمانی که محرک‌های هزینه به وضوح درک شوند، به احتمال زیاد هزینه بیشتری خواهد داشت. این موارد شامل حرکت ایالات متحده و بریتانیا به سمت طرح‌های زیردریایی بزرگ‌تر، انتخاب استراتژی ساخت ما، و سیستم پشتیبانی گسترده‌تر و زیرساخت مورد نیاز برای بهره‌برداری از زیردریایی‌های هسته‌ای است. این گزارش افزوده است.

به گفته این موسسه، حداقل دو دهه طول می کشد تا استرالیا به توانایی نظامی مفید هسته ای دست یابد.

در اواسط سپتامبر، استرالیا، ایالات متحده و بریتانیا شراکت دفاعی سه جانبه جدید را اعلام کردند، که کانبرا را مجبور کرد از قرارداد 66 میلیارد دلاری با فرانسه برای توسعه 12 زیردریایی تهاجمی پیشرفته با نیروی متعارف صرف نظر کند. این اتحاد وعده داده است که ناوگان استرالیا را با زیردریایی های هسته ای تقویت کند.

پروژه جدید استرالیا 18 ماه طول می کشد تا مدلی از یک زیردریایی در ایالات متحده و بریتانیا تحت مشارکت AUKUS انتخاب شود. با این حال، ASPI معتقد است که این معامله برای استرالیا یک مزیت استراتژیک منطقه ای ایجاد می کند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)