رئیس جمهور روزها قبل از مثبت شدن تست کووید رقص بدون ماسک دیده است – RT World News

سیریل رامافوزا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی، تنها چند روز قبل از اینکه آزمایش کووید-19 مثبت شود، در جریان سفر به غنا در حال رقصیدن بدون نقاب در ویدیو ضبط شد، زیرا کشورش با موجی از موارد ناشی از نوع Omicron مبارزه می کند.

این فیلم که در توییتر پخش می‌شود، نشان می‌دهد که رامافوسا، ۶۹ ساله، در طول سفر خارجی هفته گذشته خود، با وجود شیوع ویروس در کشورش، هنگام رقصیدن با شریک زندگی خود، هنگام پخش موسیقی، ماسک را کنار گذاشته است.

دفتر رامافوزا روز یکشنبه اعلام کرد که آزمایش کووید-19 او مثبت شده است و او به طور موقت مسئولیت های خود را به معاون رئیس جمهور محول خواهد کرد. رئیس جمهور آفریقای جنوبی که به طور کامل واکسینه شده است، پس از مریض شدن پس از یک مراسم یادبود دولتی در آخر هفته مورد آزمایش قرار گرفت.

ادامه مطلب


رئیس جمهور پس از ابتلا به کووید قدرت را تفویض می کند

رامافوزا در حین دوران نقاهت در کیپ تاون قرنطینه شده است. او اخیراً از سفری به کشورهای مختلف آفریقایی بازگشته است، در حالی که آزمایش برخی از اعضای هیئت او هنگام بازدید از نیجریه مثبت شده است.

به گفته مؤسسه ملی بیماری های واگیر این کشور، روز یکشنبه، آفریقای جنوبی بیش از 18000 عفونت جدید روزانه را گزارش کرد که 70 درصد از آنها از سویه Omicron ویروس بودند. از زمان شروع همه‌گیری، این کشور بیش از 90000 مورد مرگ و میر ناشی از کووید-19 را ثبت کرده است.