واکسن‌های دو دوزی در مقابل Omicron آنتی‌بادی‌های کمتری را القا می‌کنند: مطالعه آکسفورد

واکسن‌های دو دوزی در مقابل Omicron آنتی‌بادی‌های کمتری را القا می‌کنند: مطالعه آکسفورد

دانشمندان بریتانیایی دریافتند رژیم‌های واکسن کووید-19 با دو دوز، آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده کافی را علیه نوع ویروس کرونای Omicron القا نمی‌کنند، که نشان می‌دهد احتمال افزایش عفونت در افرادی که قبلاً آلوده یا واکسینه شده‌اند وجود دارد.

محققان دانشگاه آکسفورد روز دوشنبه نتایج مطالعه‌ای را منتشر کردند که هنوز مورد بررسی قرار نگرفته بود، که در آن نمونه‌های خون شرکت‌کنندگانی را که دوزهایی از AstraZeneca-Oxford یا Pfizer-BioNTech در یک مطالعه بزرگ به بررسی مخلوط واکسن‌ها داده بودند، تجزیه و تحلیل کردند.

نتایج یک روز پس از آن اعلام شد که بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، به دنبال یافته‌های هفته گذشته آژانس بهداشت بریتانیا مبنی بر اینکه تقویت‌کننده‌ها به طور قابل توجهی محافظت در برابر نوع مختلف را باز می‌گردانند، هشدار داد که دو تزریق برای مهار Omicron کافی نخواهد بود.

مطالعه آکسفورد گفت که هنوز هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد سطح پایین آنتی بادی های ضد عفونت علیه Omicron می تواند منجر به افزایش خطر بیماری شدید، بستری شدن در بیمارستان یا مرگ در افرادی شود که دو دوز واکسن تایید شده دریافت کرده اند.

متیو اسنیپ، استاد دانشگاه آکسفورد گفت: “این داده ها مهم هستند اما تنها بخشی از تصویر هستند. آنها فقط به آنتی بادی های خنثی کننده پس از دوز دوم نگاه می کنند، اما در مورد ایمنی سلولی به ما نمی گویند، و این نیز آزمایش خواهد شد.” -نویسنده مقاله

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)