رئیس جمهور ایران در اولین سفر پس از جنگ به سوریه – RT World News

ابراهیم رئیسی و بشار اسد با توافقنامه همکاری راهبردی بلندمدت، نزدیک شدن به یکدیگر را امضا کردند.

خبرگزاری دولتی دمشق، سانا، روز چهارشنبه گزارش داد که ایران و سوریه در اولین سفر روسای جمهور دو کشور از قبل از شروع جنگ در سوریه در بیش از یک دهه پیش، توافقنامه همکاری راهبردی بلندمدت امضا کردند.

ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران روز چهارشنبه در دیدار با بشار اسد همتای سوری خود در دمشق یادداشت تفاهم های متعددی را در زمینه همکاری های دو کشور در زمینه های نفت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، راه آهن، هوانوردی غیرنظامی، کشاورزی و مناطق آزاد امضا کرد.

سران همچنین با شناسایی دوجانبه گواهینامه های دریایی موافقت کردند و یادداشت تفاهمی بین مرکز ملی زلزله در سوریه و موسسه بین المللی مهندسی لرزه نگاری ایران امضا کردند.


کشورهای عربی خواستار خروج نیروهای خارجی از سوریه شدند

اسد و رئیسی بر اهداف مشترک ژئوپلیتیکی کشورهای خود تاکید کردند و در مورد تحرکات سیاسی اخیر در منطقه گفتگو کردند. “در حال حاضر شاهد تحولات و تحولات سیاسی زیادی در منطقه و جهان هستیم، اما روابط دو کشور تحت تأثیر این تحولات و تحولات قرار نگرفته و نخواهد بود.رئیسی با قدردانی از ملت میزبان خود وعده دادرسیدن[ing] با وجود تهدیدها و تحریم های اعمال شده بر شما پیروز شوید.

ایران خواهد بوددر کنار سوریه، به ویژه در دوران بازسازی،” او گفت.

آخرین رئیس دولت ایران که از سوریه بازدید کرد، رئیس جمهور وقت محمود احمدی نژاد در سال 2010 بود، هرچند که تهران در سال های گذشته به دمشق کمک نظامی و اقتصادی کرده است. در حالی که دولت اسد برای انزوا و نابودی توسط ایالات متحده و متحدانش هدف قرار گرفت که منجر به بیگانگی از بسیاری از همسایگان عرب آن شد، ظاهراً خصومت های منطقه ای به حدی کاهش یافته که وزرای خارجه مصر و عربستان سعودی در هفته های اخیر از دمشق دیدن کرده اند.

آمریکا و متحدانش در همه جبهه ها در مقابل مقاومت شکست خوردند و نتوانستند به هیچ یک از اهداف خود برسندحسین اکبر، سفیر تازه منصوب شده ایران در سوریه، روز سه شنبه به رسانه دولتی ایران گفت.

در نشانه ای دیگر از گرم شدن خصومت های منطقه ای، در ماه مارس، ایران و عربستان سعودی پس از میزبانی چین از نشست وزیران خارجه دو کشور، سفارت های خود را پس از هفت سال بدون ارتباط رسمی، بازگشایی کردند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: