رئیس جمهور ایران برای “جشن پیروزی” به سوریه می رود – مقامات – RT World News

سفیر تهران در دمشق مدعی شد که سفر ابراهیم رئیسی نقطه عطفی در منطقه و فراتر از آن خواهد بود.

ابراهیم رئیسی اولین رئیس‌جمهور ایران خواهد بود که در بیش از یک دهه گذشته در سفر به دمشق برای گفت‌وگوهایی که سفیر تهران در دمشق از آن به عنوان یک مذاکره یاد می‌کند، به سوریه سفر می‌کند. “نقطه عطف” در روابط منطقه ای

سفیر حسین اکبری روز یکشنبه در مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایران ایرنا، ظاهراً با اشاره به سیاست خارجی سلطه جویانه آمریکا، گفت: سفر دو روزه به دمشق باعث تقویت روابط نزدیکتر بین کشورهای درگیر مخالف سلطه بر جهان غرب خواهد شد. این سفر نه تنها برای تهران و دمشق مفید خواهد بود، بلکه اتفاق بسیار خوبی است که سایر کشورهای منطقه نیز می توانند از آن بهره ببرند.

اکبری گفت که زمان این بازدید به دلیل تغییراتی که در منطقه رخ می دهد، اهمیت آن را بیشتر می کند. گزارش ها حاکی از آن است که ایران و عربستان سعودی پس از توافق در ماه گذشته برای عادی سازی روابط بر اساس توافقی که با میانجیگری چین انجام شد، قصد دارند ظرف چند روز سفارتخانه های خود را در کشورهای یکدیگر افتتاح کنند. در همین حال، برخی از کشورهای عربی در حال عادی سازی روابط با دمشق پس از سال ها پیوستن به ایالات متحده در حمایت از جنگجویان شورشی در کارزار تغییر رژیم شکست خورده علیه رئیس جمهور سوریه بشار اسد هستند.


گفت‌وگوهای مهم عربستان سعودی با سوریه

قیام سوریه در سال 2011 آغاز شد و جنگی را آغاز کرد که در آن بیش از 500000 نفر کشته شدند و یک بحران عظیم پناهجویان ایجاد شد. اسد پیروز شد و کنترل بیشتر کشورش را به لطف حمایت نظامی و اقتصادی ایران و روسیه دوباره به دست گرفت. مقامات ایرانی امیدوارند که موفقیت الهام بخش دیگر کشورهای مخالف هژمونی آمریکا باشد.

این سفر می تواند فضا و فصلی از تعامل بین کشورهای مخالف نظام سلطه به ویژه کشورهایی که در حوزه تحریم هستند و دارای منافع مشترک هستند باز کند. اکبری گفت. کشورهای دیگر نیز می توانند از آن استفاده کنند.


رئیس سیا اعتراف کرد که آمریکا از توافق عربستان و ایران چشم بسته است - WSJ

محمد جمشیدی، معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور تهران: گفت سفر رئیسی به سوریه یک “جشن” برای به اصطلاح “محور مقاومت” او اضافه کرد، غرب آسیا دوران پرتنشی از تغییرات ژئوپلیتیکی را پشت سر گذاشته است که دو نتیجه دارد: پیروزی ایران و شکست آمریکا.

سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده نظامی ایران که در ژانویه 2020 توسط نیروهای آمریکایی ترور شد، به رهبر کشورش آموخت که دیپلماسی موفق ریشه در قدرتمند بودن در این میدان دارد. جمشیدی گفت.

آخرین رئیس جمهور ایران که به دمشق سفر کرد محمود احمدی نژاد بود که در سال 2010 به پایتخت سوریه سفر کرد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: