رئیس بهداشت آفریقا در مورد Omicron – اخبار RT World پیام پیشگویی می کند

مرکز کنترل بیماری آفریقا هشدار داده است که داده‌های Omicron Covid از این قاره نباید به موقعیت‌های سایر نقاط جهان تعمیم داده شود، با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد در کشورهای آفریقایی.

روز پنجشنبه، جان نکنگاسانگ، رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آفریقا (CDC)، گفت که داده‌های مثبت مربوط به ملایم بودن ظاهری نوع Omicron نباید از متن خارج شود.

او پس از انتشار یک مطالعه بدون بازبینی توسط مقامات بهداشتی آفریقای جنوبی در روز چهارشنبه صحبت می کرد. طبق این گزارش، احتمال بستری شدن در بیمارستان در افرادی که بین 1 اکتبر تا 30 نوامبر تشخیص داده شده است نسبت به افرادی که از انواع دیگر ویروس در همان بازه زمانی رنج می‌برند، 80 درصد است.

ما باید داده های آفریقای جنوبی را با احتیاط زیاد تفسیر کنیم. Nkengasong در یک نشست خبری آنلاین گفت بیایید مراقب باشیم آنچه را که در آفریقای جنوبی در سراسر قاره یا در سراسر جهان می بینیم تعمیم ندهیم.

کارشناس CDC خاطرنشان کرد که عواملی مانند سن متوسط ​​نسبتاً جوان آفریقای جنوبی می تواند تا حدی مسئول سطوح پایین بستری شدن در بیمارستان باشد.

نویسندگان این مطالعه همچنین پیشنهاد کردند که نتایج آنها می تواند تحت تأثیر سطوح بالای ایمنی در جامعه باشد. تخمین زده می شود که 60 تا 70 درصد مردم در آفریقای جنوبی به گونه های مختلف کووید-19 آلوده شده اند.

Nkengasong پیشنهاد کرد، ممکن است کشورهایی با جمعیت مسن‌تر و با مواجهه قبلی کمتر با کووید-19، با شیوع Omicron، ارقام بالاتر بستری شدن در بیمارستان را مشاهده کنند.

با این حال، داده های آفریقای جنوبی تا حدی توسط دو مطالعه در بریتانیا تقویت شد. امپریال کالج لندن دریافت که خطر بستری شدن در بیمارستان برای Omicron 40 تا 45 درصد کمتر از نوع دلتا است. یک مطالعه اسکاتلندی به نتایج مشابهی دست یافت.

با وجود اینکه سویه Omicron به ظاهر کمتر خطرناک است، 70 برابر بیشتر از دلتا مسری است. این بیماری موج‌های جدید گسترده‌ای از عفونت را به‌ویژه در بریتانیا ایجاد کرده است، جایی که تعداد مبتلایان در روز چهارشنبه برای اولین بار از 100000 نفر در روز فراتر رفت.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: