دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا خواستار گشت زنی دریایی در تایوان است – RT World News

جوزپ بورل ادعا می کند که این حرکت به حفظ “وضعیت صلح آمیز موجود” در اطراف جزیره کمک می کند

نیروی دریایی اروپا باید “گشت” جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه این اقدام به حفظ تنگه تایوان کمک می کند، گفت: “وضع موجود” در منطقه این دیپلمات این ایده را در یک مقاله نظری که روز شنبه توسط ژورنال دو دیمانش منتشر شد، مطرح کرد.

اتحادیه اروپا همچنان به چین نگاه می کند “یک شریک، یک رقیب و یک رقیب در یک زمان،” بورل نوشت: در راستای استراتژی خود که در سال 2019 اتخاذ شد.

این بلوک باید با قاطعیت بیشتری در مورد موضوع تایوان ادعا کند، “که از نظر اقتصادی، تجاری و فناوری به ما مربوط می شود،” او مشاجره کرد.

به همین دلیل است که من از نیروی دریایی اروپا می خواهم که در تنگه تایوان به گشت زنی بپردازند تا نشان دهنده تعهد اروپا به آزادی دریانوردی در این منطقه کاملاً حیاتی باشد. او ادامه داد.

موضع ما در مورد تایوان ساده و ثابت است. از نظر ما، تنها یک چین وجود دارد. اما نه تحت هیچ شرایطی. و قطعاً نه از طریق استفاده از زور.» بورل نوشت و ادعا کرد که اکثریت مردم تایوانی بر این باورند [maintaining] وضعیت مسالمت آمیز موجود مناسب ترین راه حل است.»

این مقام اتحادیه اروپا متعهد شد که ایده انجام گشت زنی را در روز دوشنبه به وزرای خارجه این اتحادیه که قرار است برای بحث درباره سیاست های بروکسل در قبال پکن تشکیل جلسه دهند، ارائه کند. در عین حال، او اذعان کرد که گشت‌ها باید با دقت راه‌اندازی شوند و کشورهای اتحادیه اروپا باید “در برابر تحریکات و پیشنهادهای بیش از حد هوشیار باشید.”


Wargame ضعف کلیدی ایالات متحده را در جنگ احتمالی تایوان نشان می دهد

این پیشنهاد شبیه به عمل ایالات متحده به اصطلاح است “آزادی ناوبری” گشت زنی شامل کشتی های نظامی که به طور معمول به تنگه تایوان، دریای چین جنوبی و سایر مناطق اعزام می شوند. گشت‌زنی‌ها مدت‌هاست که موضوعی در روابط دوجانبه میان واشنگتن و پکن بوده است، با این استدلال که این اقدام به جای کمک به ایجاد ثبات در آبراه‌های مناقشه‌برانگیز، تنها به تنش‌ها دامن می‌زند.

بورل در مقاله خود همچنین به یکی از بحث برانگیزترین موضوعات بین المللی ماه های اخیر – درگیری بین روسیه و اوکراین – پرداخت. در حالی که پکن مواضع بی طرفانه خود را حفظ کرده و از همه طرف ها خواسته است تا خویشتن داری کنند و به دنبال راه حل دیپلماتیک برای خصومت ها باشند، بارها توسط حامیان غربی کی یف به حمایت از مسکو متهم شده است.

ما بارها و بارها به چینی ها گفته ایم: حمایت از روسیه به نفع شما نیست. به خصوص که با حمایت از آن فقط قطبی شدن نظام بین‌المللی را که ادعا می‌کنید می‌خواهید با آن مبارزه کنید، افزایش می‌دهید.» بورل نوشت و متعهد شد که این موضع را در نشست آتی وزیران تکرار کند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: