به سفیدپوستان باید غرامت پرداخت شود – نامزد حزب جمهوریخواه – اخبار جهانی RT

برنی مورنو، جمهوری‌خواه اوهایو، برای برکناری شرود براون، سناتور دموکرات در انتخابات 2024 مبارزه می‌کند.

برنی مورنو، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات سال آینده اوهایو برای دو کرسی خود در سنای ایالات متحده، پیشنهاد کرده است که فرزندان سفیدپوستانی که در طول جنگ داخلی ایالات متحده هنگام جنگ با شمال برای رهایی سیاه پوستان جان خود را از دست دادند، باید دریافت کنند. غرامت مالی

“سفیدپوستان برای آزادی سیاه پوستان جان باختند” مورنو گفت. این اتفاق قبلاً در تاریخ بشر رخ نداده بود، اما اینجا در آمریکا اتفاق افتاد. در مدارس زیاد آموزش داده نمی شود، اینطور است؟ او ادامه داد: می دانید، آنها در مورد غرامت صحبت می کنند. غرامت برای مردم شمال که برای نجات جان سیاه پوستان جان باختند کجاست؟»

اظهارات او در بحبوحه پیشنهادی در کالیفرنیا در سال گذشته برای پرداخت 360000 دلار به سیاه‌پوستان این ایالت که از نوادگان برده‌ها هستند بیان می‌شود.

مورنو به جنگ داخلی خونین و چهار ساله ای اشاره می کرد که در سال 1861 آغاز شد و عمدتاً بین ایالت های شمال و جنوب درگرفت و در آن لغو برده داری یکی از دلایل اصلی آن بود. برآوردها نشان می دهد که حدود 360000 نفر در جنگ برای شمال کشته شدند، در حالی که گمان می رود تلفات نیروهای کنفدراسیون حدود 258000 باشد.


ایالت ایالات متحده برای هر نفر 360 هزار دلار غرامت برای برده داری پیشنهاد می کند

نظرات مورنو، که به نظر می‌رسد ویدئوهای رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهند با استقبال مثبت بینندگانش مواجه شده‌اند، توسط او تایید شده است. “از نظر سیاسی صحیح نیست.” او گفت که با این حال باید “آن را همانطور که هست صدا کن.”

مورنو تاجر ساکن کلیولند که یک مهاجر به ایالات متحده است، هفته گذشته نامزدی خود را برای انتخابات سنای آمریکا در سال 2024 اعلام کرد. انتظار می‌رود که اوهایو یک ایالت نوسانی مورد مناقشه باشد که به طور بالقوه می‌تواند تصمیم بگیرد که کدام حزب سیاسی کنترل سنا را به دست خواهد آورد. او امنیت مرزها را به موضوعی کلیدی در مبارزات انتخاباتی خود تبدیل کرده است و دونالد ترامپ او را چنین توصیف کرده است “بسیار قابل احترام.”

در پاسخ به کلیپ ویدئویی رسانه های اجتماعی که از زمان انتشار آن در روز جمعه نزدیک به 600000 بار مشاهده شده است، نماینده مورنو به رسانه های مختلف گفت که “رسانه های لیبرال حرف او را نادیده گرفتند” و اینکه او صرفاً تلاش می کرد تا در کانون توجه قرار گیرد “نفاق دمکرات.”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: