دو کشته در تیراندازی در کارخانه مرسدس بنز – اخبار RT World

یک مرد 53 ساله در پی این حادثه در 10 مایلی خارج از اشتوتگارت بازداشت شده است

به گفته مقامات محلی آلمان، در پی تیراندازی مرگبار روز پنجشنبه به دو نفر در کارخانه مرسدس بنز در نزدیکی اشتوتگارت در جنوب غربی آلمان، یک مظنون 53 ساله بازداشت شده است.

این خودروساز در بیانیه‌ای در روز پنجشنبه تایید کرد که دو نفر در پی حادثه صبح زود در کارخانه آن در Sindelfingen – در حدود 10 مایلی (17 کیلومتری) خارج از اشتوتگارت – که تقریباً در ساعت 7:45 صبح به وقت محلی رخ داد، جان خود را از دست دادند. این بیانیه که توسط دادستان اشتوتگارت تایید شد، گزارش‌های قبلی را اصلاح کرد که نشان می‌داد یک نفر کشته و یک نفر دیگر زخمی شده است.

“یک نفر در بازداشت پلیس است” این شرکت در بیانیه ای پس از تیراندازی در روز پنجشنبه گفت. ” [deceased] افراد کارمند یک ارائه دهنده خدمات خارجی هستند.

دفتر دادستانی گفته است که روی این فرض کار می کند که یک فرد مسلح مسئول تیراندازی بوده و هیچ فرد دیگری در آن دخیل نبوده است. مظنون مردی 53 ساله است.


تیرانداز دسته جمعی هامبورگ شناسایی شد

“ما عمیقاً از اخبار غم انگیز از Sindelfingen امروز صبح شوکه و اندوهگین هستیم.” مرسدس بنز در شبکه های اجتماعی اضافه شد. افکار ما با قربانیان، خانواده‌های آنها و همه همکاران در محل است.» حدود 35000 نفر در کارخانه ای که مرسدس بنز طیف وسیعی از سدان های لوکس کلاس S خود را تولید می کند، مشغول به کار هستند.

این تیراندازی مرگبار آخرین مورد از مجموعه ای از چنین حوادثی است که در سال های اخیر در آلمان رخ داده است و در بحبوحه بحث هایی در مورد اینکه آیا برلین باید قوانین سختگیرانه اسلحه خود را تشدید کند یا خیر، صورت می گیرد.

در ماه مارس، شش نفر در یک جماعت شاهدان یهوه در هامبورگ به ضرب گلوله کشته شدند. در فوریه 2020، یک مرد مسلح با پیشینه افراطی راست 9 نفر را در نزدیکی فرانکفورت تیراندازی کرد و آن را کشت، در واقعه ای که آن را “با انگیزه نژادی” توصیف کرد. او به مادرش و خودش هم شلیک کرد.

آلمان در ماه دسامبر اعلام کرد که پس از کشف توطئه مشکوک یک گروه راست افراطی برای سرنگونی خشونت آمیز دولت، قوانین سختگیرانه تری برای اسلحه وضع خواهد کرد. مقامات باید “اعمال حداکثر فشار” نانسی فایسر، وزیر کشور اتحادیه اروپا، سال گذشته به روزنامه بیلد ام زونتاگ گفت که برای از بین بردن سلاح گرم از مجرمان مظنون، آلمان افزود: “به زودی قوانین اسلحه را تشدید کنید.”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: