دو کشته بر اثر درگیری ارتش فرانسه با معترضان در آفریقا – RT World News

هنگامی که یک کاروان نظامی فرانسوی پس از عبور از بورکینافاسو، جایی که ستون برای یک هفته تمام مسدود شده بود، با معترضان مواجه شد، حداقل دو نفر کشته و حدود 16 نفر زخمی شدند.

کاروان نظامی فرانسه که از ساحل عاج به مالی اعزام شد، روز شنبه با اعتراضات جدیدی روبرو شد. اندکی پس از عبور از نیجر از همسایه بورکینافاسو، توسط مردم محلی خشمگین در کمتر از 30 کیلومتری (19 مایلی) مرز مسدود شد.

فیلمی که از صحنه در فضای مجازی پخش می‌شود، جمعیتی از معترضان را نشان می‌دهد که در وسط جاده ایستاده‌اند و چندین خودرو زرهی و کامیون‌های تدارکاتی در پس‌زمینه دیده می‌شوند. ابرهای غلیظی از دود سیاه دیده شد که از سدی در حال سوختن که در آن سوی جاده قرار گرفته بود، بلند شده بود.

معترضان خشم خود را از حضور نظامی پایدار فرانسه با فریاد ابراز کردند مرگ بر فرانسه! سربازان فرانسوی مجبور به شلیک شدند “شل های هشدار دهنده” سرهنگ پاسکال ایانی، سخنگوی ارتش فرانسه گفت که برای دفع معترضان.

معترضان سعی کردند کامیون‌ها را غارت و ضبط کنند. ایانی گفت. تیراندازی های هشدار دهنده توسط ژاندارم های نیجریه و سربازان فرانسوی شنیده شد.

حما مامودو، شهردار محلی، به رویترز گفت که در جریان اعتراضات پر هرج و مرج دست کم دو نفر کشته و حدود 16 نفر زخمی شدند. تلفات بود “به احتمال زیاد” این مقام مدعی شد که با شلیک گلوله ایجاد شده است.

این کاروان پس از گذراندن یک هفته در محاصره معترضان در بورکینافاسو در نیجر با استقبال سرد روبرو شد. آخر هفته گذشته، این ستون در شهر کایا در بورکینابه توسط صدها معترض که خشم خود را نسبت به حضور نظامی فرانسه و همچنین ناتوانی آن در توقف حملات شبه‌نظامیان که منطقه را آزار می‌دهند، تخلیه می‌کردند، گرفتار شد.

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید