اعتراض پلیس به قانونی کردن فیلمبرداری از پلیس (ویدئو) – اخبار RT World

هزاران پلیس در واکنش به برنامه‌های دولت برای قانونی کردن عکس‌برداری از افسران در حال انجام وظیفه برای مردم در مرکز مادرید آمده‌اند، تغییری که بخشی از بازنگری قانون بحث‌برانگیز گاف است.

کابینه چپ اسپانیا با فشارهای خود برای اصلاح قانون تهوع در سال 2015، خود را در مقابل نیروی پلیس این کشور قرار داده است، که، در میان سایر عناصر، این قانون را ممنوع می کند.توزیع غیر مجاز” از فیلم های افسران. اعضای بیش از 40 اتحادیه پلیس، همراه با حامیان آنها از حزب محافظه کار خلق و حزب راستگرای واکس، روز شنبه در خیابان های پایتخت اسپانیا راهپیمایی کردند. خوزه لوئیس مارتینز-آلمیدا، شهردار مادرید نیز در این تظاهرات دیده شد.

تخمین‌های خود سازمان‌دهندگان و مقامات به‌شدت متفاوت بود، به طوری که بین 20000 تا 150000 گزارش شده بود که در این تجمع شرکت کرده‌اند. از جمله شعارهایی که در این تظاهرات شنیده و دیده شد این بود:نه به ناامنی در اسپانیاتظاهرکنندگان ادعا می‌کنند که دولت پدرو سانچز با طرح‌های خود برای اصلاح قانون امنیت شهروندان اسپانیا از حمایت پلیس خودداری می‌کند. پابلو کاسادو، رهبر حزب مردم اسپانیا، تا آنجا پیش رفت که مدعی شد دولت فعلی چپ در کنار جنایتکاران و تروریست ها قرار گرفته است.


دستمزدهای کم، نداشتن کارمند، و سیاست زدگی: پلیس سابق در مورد مشکلات پلیس ایالات متحده

راهپیمایی مشابهی در حمایت از پلیس نیز روز چهارشنبه در پایتخت اسپانیا برگزار شد و راهپیمایی دیگری قرار بود در 14 دسامبر برگزار شود.

دولت اسپانیا از تسلیم شدن در برابر فشار پلیس امتناع کرده است، به طوری که ایون بلارا، وزیر حقوق اجتماعی، قانون تهوع را که در سال 2015 توسط محافظه کاران تصویب شد، توصیف کرد.بزرگترین ضربه به آزادی های مدنی و سیاسی از زمان گذار [to democracy]” او حدس زد که این قانون به طور خاص برای سرکوب اعتراضات اجتماعی در پی بحران اقتصادی 2008 طراحی شده است که به ویژه اسپانیا را تحت تاثیر قرار داد.

علاوه بر قانونی کردن مردم برای گرفتن عکس از افسران پلیس در حال انجام وظیفه، دولت تحت رهبری سوسیالیست همچنین در نظر دارد سیستمی را که معترضان باید از طریق آن قبل از هر تجمعی به مقامات اطلاع دهند و جریمه های کمتری را برای آنها در نظر بگیرد، لغو کند. کسانی که قانون را نقض می کنند.