دو مقام روسی، متحدان ولادیمیر پوتین، در همان روز جسد پیدا کردند: گزارش

دو مقام روسی، متحدان ولادیمیر پوتین، در همان روز جسد پیدا کردند: گزارش

هیچ دلیلی برای مرگ نیکولای بورتسف ذکر نشده است

به گزارش نیوزویک، دو مقام روسی که به عنوان نمایندگان دومای دولتی در حزب حاکم روسیه متحد خدمت می کردند، روز یکشنبه درگذشتند. در این گزارش آمده است که نیکولای بورتسف 77 ساله که از سال 2003 به عنوان معاون دومای دولتی خدمت می کرد و جشاربیک اوزدنوف 57 ساله در همان زمان درگذشتند.

در حالی که آقای اوزدنوف پس از “بیماری شدید و طولانی” درگذشت، آقای بورتسف روز یکشنبه در خانه خود در منطقه لیپتسک درگذشت. هیچ دلیلی برای مرگ وی اعلام نشده است.

این دو قتل در حالی اتفاق می‌افتند که از زمان حمله ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به اوکراین در فوریه 2022، تعدادی از روس‌های برجسته در شرایط غیرقابل توضیحی جان خود را از دست داده‌اند. حداقل 20 روس، از جمله برخی از افراد برجسته مرتبط با آقای پوتین، در شرایطی مرموز از زمان حمله به اوکراین جان خود را از دست داده‌اند. جنگ آغاز شد

شایان ذکر است، نیکولای بورتسف قبلاً تحت تحریم های ایالات متحده و سایر کشورهای غربی پس از حمله به اوکراین قرار گرفته بود.

این گزارش ادعا کرد که او یکی از ثروتمندترین کارمندان دولت روسیه با دارایی خالص 550 میلیون دلاری بود و افزود که در سال 2021 توسط فوربس در رتبه بندی 100 ثروتمندترین کارمند فدرال روسیه قرار گرفت. بر اساس اطلاعات فاش شده در سال 2019، این نماینده مولتی میلیونر همچنین به طور مخفیانه حق زندگی در بریتانیا را به دست آورده بود. متروگزارش شده است. با این حال، او داشتن تابعیت بریتانیا را رد کرد و همیشه معتقد بود که این واقعیت ندارد.

در همین حال، جشاربیک اوزدنوف یکی از اعضای کمیته خانه روسیه در مورد محیط زیست، منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست بود. او نیز مانند آقای بورتسف پس از شروع جنگ تحت تحریم های آمریکا و نیوزلند قرار گرفت.

ولادیمیر واسیلیف، رئیس فراکسیون روسیه متحد مرگ وی را تسلیت گفت و گفت: “مرگ یک رفیق دیگر را از صفوف ما ربود.”

“حساس، توجه، با اراده، همیشه آماده برای کمک – جاشاربک بوریسویچ را اینگونه به یاد می آوریم. او مدت زیادی جنگید، اما، متأسفانه، بیماری قوی تر شد. ما بسیار دلتنگ او خواهیم شد.” او گفت.

ماه گذشته، یک نوازنده روسی که در آهنگ‌های خود از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه انتقاد می‌کرد، بر اثر سقوط از یخ هنگام عبور از رودخانه جان خود را از دست داد. نیویورک پست. قابل ذکر است که این هنرمند اغلب در آهنگ های خود از پوتین انتقاد کرده بود و از موسیقی او به عنوان سرود در اعتراضات ضد جنگ در روسیه استفاده می شد.