اظهار نظر رهبر صرب ها در مورد چشم انداز “دولت مستقل” – RT World News

میلوراد دودیک گفته است که جمهوری صربسکا تنها از راه های مسالمت آمیز به کشوری جداگانه تبدیل خواهد شد

میلوراد دودیک، رئیس منطقه صرب‌نشین، گفت که بوسنی و هرزگوین همیشه یک پروژه خارجی بوده و هیچ شانسی برای موفقیت ندارد و جمهوری صربسکا (RS) از این کشور استقلال خواهد یافت.

«جمهوری صربسکا یک کشور مستقل خواهد بود و این را از طریق مسالمت آمیز به دست خواهد آورد. ما برنامه نظامی نداریم، همه برنامه های ما نظامی نیست، بلکه صلح آمیز است. صلح از جانب ما خواهد بود.» دودیک روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی RTS صربستان گفت.

تصمیم برای جدایی از بوسنی و هرزگوین “یک روز توسط پارلمان جمهوری صربسکا ساخته خواهد شد.” او معتقد است.

رئیس جمهور افزود که او هیچ چیز بدی در مورد تمایل خود به الف نمی بیند “صربستان بزرگ” که خواهد بود “بزرگ و قوی” و تمام صرب هایی را که پس از تجزیه یوگسلاوی در اوایل دهه 1990 در کشورهای مختلف زندگی می کنند، متحد کند.

من به بوسنی و هرزگوین اعتقادی ندارم. به طور مصنوعی ایجاد شد و هرگز فرصتی برای موفقیت نداشت. این آزمایشی بود که توسط خارجی ها انجام شد تا بتوانند نخبگان بی تجربه خود را در اینجا تربیت کنند. دودیک گفت.


کشور بالکان تحریم روسیه را رد کرد

هیچ دلیل منطقی و تاریخی برای وجود کشور وجود ندارد و “تنها چیز عقلانی تقسیم کردن آن است” او اضافه کرد.

بر اساس توافقنامه دیتون در سال 1995 با میانجیگری ایالات متحده که به یک جنگ داخلی پایان داد، بوسنی و هرزگوین متشکل از اکثریت مسلمانان بوسنیایی – کروات فدراسیون و جمهوری صربسکا است. این دو منطقه از نظر اندازه تقریباً مشابه هستند، اما فدراسیون بوسنیایی – کروات جمعیت بیشتری دارد. این کشور توسط یک ریاست جمهوری سه نفره متشکل از یک بوسنیایی، یک صرب و یک کروات اداره می شود.

دودیک که قبلاً یک دوره ریاست جمهوری سه جانبه را برعهده داشت، در سال 2022 به عنوان رهبر جمهوری صربسکا انتخاب شد.

این مرد 64 ساله سال گذشته توسط ایالات متحده تحریم شد تهدیدات مستمر برای ثبات و تمامیت ارضی بوسنی و هرزگوین

سال گذشته، دودیک گفت که جمهوری صربسکا هیچ مخالفتی با آرزوهای بوسنی و هرزگوین برای پیوستن به اتحادیه اروپا ندارد، اما تاکید کرد که از عضویت این کشور در ناتو حمایت نخواهد کرد. او همچنین از تمامیت ارضی صربستان حمایت کرده و گفته است که جمهوری او استقلال منطقه جدایی طلب کوزوو را به رسمیت نخواهد شناخت.

بیشتر بخوانید:
رهبر صرب ها به روابط با روسیه افتخار می کند

دودیک در مصاحبه خود با RT در ماه فوریه به این موضوع اشاره کرد “مغرور” روابط جمهوری صربسکا و روسیه او گفت که اتحادیه اروپا و ایالات متحده بر بوسنی و هرزگوین فشار می آورند تا به تحریم های غرب علیه مسکو بپیوندد، اما این اتفاق نخواهد افتاد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: