دونالد ترامپ از دادستان کل نیویورک برای جلوگیری از تحقیقات کلاهبرداری شکایت کرد

دونالد ترامپ از دادستان کل نیویورک برای جلوگیری از تحقیقات کلاهبرداری شکایت کرد

واشنگتن:

یک پرونده قضایی نشان داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا روز دوشنبه از دادستان کل نیویورک در تلاش برای جلوگیری از تحقیقات مدنی چندین ساله او در مورد معاملات تجاری خود شکایت کرد.

شکایتی که در یک دادگاه فدرال در شمال ایالت نیویورک تنظیم شده است، ادعا می کند که لتیتیا جیمز، یک دموکرات، با تحقیقاتی با انگیزه سیاسی، حقوق قانونی ترامپ را نقض می کند.

در این بیانیه آمده است: «مأموریت او صرفاً بر اساس دشمنی سیاسی و میل به آزار، ارعاب و انتقام از یک شهروند خصوصی است که او به‌عنوان یک مخالف سیاسی در نظر می‌گیرد.»

جیمز در حال بررسی این موضوع است که آیا سازمان ترامپ ممکن است به طور غیرقانونی ارزش های نادرست املاک خود را گزارش کرده باشد که به طور بالقوه برای به دست آوردن مزایای بانکی و مالیاتی است.

جیمز در بیانیه‌ای که روز دوشنبه منتشر شد، شکایت ترامپ را «تلاشی برای حمله جانبی» به این تحقیقات توصیف کرد.

او گفت: «تحقیقات ما بی‌دردسر ادامه خواهد داشت، زیرا هیچ‌کس بالاتر از قانون نیست، حتی کسی با نام ترامپ».

شکایت ترامپ پس از آن صورت می گیرد که واشنگتن پست در اوایل این ماه گزارش داد که جیمز از او خواسته است که در 7 ژانویه شخصاً در دفترش شهادت دهد.

او تحقیقات را در مارس 2019 آغاز کرد و مظنون است که سازمان ترامپ هنگام جستجوی وام های بانکی به طور متقلبانه ارزش برخی از املاک را بیش از حد اعلام کرده است و بعداً هنگام اظهار دارایی ارزش های بسیار کمتری را گزارش کرد تا بتواند مالیات کمتری بپردازد.

اریک پسر ترامپ که معاون اجرایی سازمان ترامپ است، در اکتبر 2020 با دفتر جیمز در مورد این موضوع مصاحبه کرد.

رئیس جمهور سابق با فشارهای متعددی از تحقیقات قانونی مواجه است.

او بیش از چهار ساعت در 18 اکتبر به عنوان بخشی از شکایت گروهی از معترضان که مدعی هستند ماموران امنیتی او شش سال پیش به آنها حمله کرده اند مورد بازجویی قرار گرفت.

سازمان ترامپ همچنین توسط دادستان منطقه منهتن به دلیل جرایم مالی احتمالی و کلاهبرداری بیمه ای تحت تحقیق است.

در ماه ژوئیه، سازمان ترامپ و آلن وایسلبرگ، رئیس دارایی طولانی مدت آن، در دادگاهی در نیویورک به 15 اتهام کلاهبرداری و فرار مالیاتی اعتراف کردند.

این آزمایش در اواسط سال 2022 آغاز خواهد شد.

در همین حال، ترامپ در حال مبارزه برای جلوگیری از انتشار اظهارنامه مالیاتی چند ساله خود به دادستان است.

و در واشنگتن او تلاش می‌کند تا مانع از دسترسی تحقیقات کنگره در مورد حمله 6 ژانویه توسط حامیانش به ساختمان کنگره آمریکا به اسناد مربوط به آن روز در کاخ سفید شود.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)