کودکان واکسن تایید نشده کووید – RT World News دریافت می کنند

پلیس آلمان در حال تحقیق در مورد اینکه حداقل سه کودک زیر 12 سال به اشتباه واکسن مدرنا را در یک مرکز واکسیناسیون کووید-19 تزریق کردند. گزارش شده است که والدین به دنبال اتهام حمله علیه یکی از کارکنان بوده اند.

این حادثه روز یکشنبه در مرکزی در شهر آتندورن در ایالت نوردراین-وستفالن (NRW) رخ داد. کودکانی که واکسن مدرنا دریافت کردند ظاهراً پس از ترک مرکز واکسیناسیون هیچ عارضه بدی نداشتند. این حادثه به درخواست والدین به پلیس گزارش شد.

سخنگوی پلیس روز دوشنبه به خبرگزاری dpa گفت که تحقیقات در حال حاضر بر روی دستیار پزشکی که واکسیناسیون را انجام داده متمرکز است. این آژانس گزارش داد که دفتر دادستان عمومی پرونده را بررسی خواهد کرد تا ببیند “این که آیا آسیب بدنی وجود داشته است یا نه.”

به گفته اداره منطقه، هنوز مشخص نیست که آیا این کارمند تنها کسی است که در مرکز به کودکان آمپول اشتباه تزریق کرده است یا سایر کارمندان نیز همین کار را کرده اند. همچنین مشخص نیست که آیا به کودکانی که واکسن نادرست تزریق کرده اند، دوز بزرگسالان داده شده است یا خیر.

ادامه مطلب


تظاهرات معترضان علیه دستور واکسن در مونیخ (فیلم)

مقامات خاطرنشان کردند که حدود 365 کودک به طور کلی علیه کووید در این شهر واکسینه شده اند و به والدین گفته شده است که آنها را برای هرگونه عوارض جانبی تحت نظر داشته باشند.

در بیانیه ای که روز یکشنبه منتشر شد، مقامات منطقه مدعی شدند که این کارمند – که به عنوان یک نفر توصیف شده است “متخصص واکسیناسیون” – خودش متوجه خطا شده بود و “فورا مطلع شد” پدر و مادر. با این حال، والدین دو کودکی که به اشتباه دوز مصرف شده‌اند، به خبرگزاری Siegene Zeitung گفتند که پس از کشف اشتباه بر اساس درج در کارت واکسیناسیون، پلیس را مطلع کردند.

مقامات این مرکز همچنین با این استدلال که آژانس دارویی اروپا، تنظیم کننده داروی اتحادیه اروپا، در حال بررسی تایید واکسن های مدرنا برای کودکان است، سعی کرده اند ترس والدین را در مورد عوارض جانبی کاهش دهند. با این حال، تنها واکسن Pfizer-BioNTech تاکنون توسط آژانس برای کودکان بین پنج تا 11 سال در بلوک سبز شده است.

بر اساس گزارش ها، این کارمند ناشناس از مرکز واکسیناسیون خارج شده است “شکست فردی کارکنان متخصص.” اکنون پروتکل‌ها و فرآیندهای مربوط به واکسیناسیون کودکان را بررسی می‌کند.