دولت ترکیه ادعاهای “دخالت روسیه در انتخابات” را سرزنش می کند – RT World News

وزیر امور خارجه این کشور گفت که کمال قلیچداراوغلو، نامزد ریاست جمهوری نمی تواند شواهدی برای اثبات اتهامات خود ارائه دهد

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه روز دوشنبه با متهم کردن قلیچداراوغلو به تهدید روابط آنکارا با مسکو گفت، کمال قلیچداراوغلو، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ترکیه نمی تواند ادعاهای خود مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات اخیر این کشور را ثابت کند.

“آقای. کیلیچداراوغلو روسیه را تهدید کرده است. تضعیف روابط ما با چنین کشوری اشتباه است.» چاووش اوغلو به کانال خبری هابرترک گفت. چاووش اوغلو گفت که دولت او از کیلیچداراوغلو برای مداخله روسیه خواسته است که رقیب مخالف پاسخ داد. “این برداشت من بود.”

چاووش اوغلو از کیلیچداراوغلو خواست تا “جدی تر باش” و از طرح این گونه اتهامات بی اساس خودداری کنند.

کیلیچداراوغلو قرار است روز یکشنبه در پای صندوق های رای با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روبرو شود، زیرا هیچ یک از نامزدها در دور اول انتخابات اوایل ماه جاری 50 درصد آرا را به دست نیاوردند.


اردوغان از این سوال که آیا بایدن می خواهد او را سرنگون کند طفره می رود

در آستانه دور اول، قلیچداراوغلو ادعا کرد که عوامل روسی عقب هستند “مونتاژ، توطئه، تقلبی عمیق و نوار” در حال گردش در کشور، و به او هشدار داد “دوستان روسی” برای بدست آوردن آنها دست از ترکیه بردارید. قلیچداراوغلو ظاهراً به تصاویر منتشر شده توسط اردوغان مبنی بر مرتبط کردن وی با حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) که به عنوان یک سازمان تروریستی در ترکیه شناخته می‌شود، اشاره داشت.

کیلیچداراوغلو این ویدئو را جعلی رد کرد.

رئیس جمهور ترکیه رقیب خود را به دلیل ادعاهای دخالت روسیه محکوم کرد و کرملین قاطعانه هرگونه دخالت در تولید این ویدئو را رد کرد. ما قاطعانه چنین اظهاراتی را رد می کنیم. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت. “اگر کسی چنین اطلاعاتی را به آقای قلیچداراوغلو ارائه کرده است، دروغگو است.”

اردوغان که به دنبال سومین دوره ریاست جمهوری است، قدرت خود را در داخل تقویت کرده و آنچه را که او می نامد ترویج کرده است. “متعادل” سیاست خارجی – تعمیق روابط تجاری و دیپلماتیک با روسیه و چین در حالی که خود را به عنوان یک صلح‌ساز بالقوه بین روسیه و اوکراین قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:
کردهای سوریه شکست انتخابات اردوغان “انتقام” خواهد بود

در حالی که قلیچداراوغلو تهدیدی برای پیوستن به سایر متحدان ترکیه در ناتو در تحریم روسیه نکرده است، او قول داده است که روابط تیره‌آمیز این کشور با بلوک نظامی تحت رهبری ایالات متحده را ترمیم کند و مذاکرات الحاق به اتحادیه اروپا را از سر بگیرد، همه اینها در عین حذف برخی از اختیارات ریاست‌جمهوری. توسط اردوغان ایجاد شده است.

اردوغان در دور اول 49.5 درصد آرا را به دست آورد، در حالی که کیلیچداراوغلو 44.9 درصد و نامزد سوم سینان اوگان کمی بیش از 5 درصد آرا را به دست آوردند. مبارزات انتخاباتی اردوغان روز دوشنبه با حمایت اوگان از رهبر فعلی، رونق گرفت و 2.8 میلیون رای بالقوه به او داد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: