دولت بایدن از فشارهای اوکراینی ماکرون عصبانی شده است – بلومبرگ – RT World News

منابع به آژانس گفتند که ابتکار رهبر فرانسه برای مذاکرات درباره اوکراین «در واشنگتن به نتیجه نرسیده است».

کاخ سفید است “آزار” منابع به بلومبرگ گفته اند که تلاش یکجانبه امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه برای آغاز مذاکرات دیپلماتیک در مورد مناقشه روسیه و اوکراین با میانجیگری چین است.

به گفته افرادی که با تفکر دولت بایدن در این مورد آشنا هستند، اقدام اخیر رهبر فرانسه “در واشنگتن خوب پیش نرفت.” این آژانس روز یکشنبه گزارش داد.

این منابع مدعی شدند کاخ سفید از آنچه که ماکرون را آزادانه در مورد یک موضوع دیپلماتیک ظریف بدون مشورت با متحدان می‌دانند، آزرده شد.

افرادی که بلومبرگ از آنها نقل کرده است همچنین گفتند که به موفقیت ابتکار رئیس جمهور فرانسه اعتقادی ندارند و خاطرنشان کردند که وی در جریان درگیری طرح های صلح دیگری را پیشنهاد کرده بود اما بعداً از آنها عقب نشینی کرد.

آنها ادعا کردند که اینطور است “روشن” در این گزارش آمده است که پکن هیچ قصدی برای استفاده از نفوذ خود بر مسکو در مورد وضعیت اوکراین ندارد.

هفته گذشته، بلومبرگ به نقل از منابع ناشناس اعلام کرد که فرانسه به دنبال احیای مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین تا تابستان امسال با کمک چین است.


بلومبرگ - مکرون خواهان کمک چین برای میانجیگری صلح در اوکراین است

ادعا می شود که مکرون از مشاور سیاست خارجی خود، امانوئل بون، خواسته است که مستقیماً با وانگ یی، مقام ارشد چینی مسئول روابط خارجی، برای تدوین نقشه راه برای حل و فصل بحران همکاری کند.

مکرون در اوایل آوریل در جریان سفر خود به پکن از همتای چینی خود شی جین پینگ خواست تا از نفوذ خود برای ساخت روسیه استفاده کند. “به خود بیاید” در مورد اوکراین با این حال، طبق گزارش رسانه ها، او نتوانست چین را متقاعد کند که سیاست خود را در مورد مناقشه با سیاست غربی نزدیک تر کند.

پکن ماه‌هاست که می‌گوید مذاکرات صلح در اوکراین مورد نیاز است، در حالی که تاکید می‌کند که هرگونه توافق باید به منافع همه طرف‌ها احترام بگذارد. مقامات چینی همچنین شروع درگیری را اقدامات ایالات متحده و متحدانش، از جمله گسترش ناتو به سمت شرق، مقصر دانسته اند.

مکرون پس از سفر به پکن، تلاش کرد پاریس را از خط تهاجمی واشنگتن در قبال چین دور کند و گفت: اروپایی ها نمی توانند بحران اوکراین را حل کنند. بنابراین آنها نباید به خود اجازه دهند به رویارویی بین ایالات متحده و چین بر سر تایوان کشیده شوند. اروپا باید به دنبال “استقلال استراتژیک” او پافشاری کرد.

تلاش‌های ماکرون برای بهبود روابط با چین و مشارکت در روند صلح در اوکراین توسط سایر کشورهای اتحادیه اروپا به‌عنوان زودهنگام و به خطر انداختن وحدت این اتحادیه مورد انتقاد قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:
چین از تلاش های ماکرون برای صلح در اوکراین حمایت می کند

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان که به چین نیز سفر کرده است، به طور کامل از موضع آمریکا در قبال تایوان حمایت کرده است. همتای لهستانی او ماتئوش موراویسکی گفت که اتحادیه اروپا خواهد بود “شلیک به زانوی خودمان” اگر سعی کند به دنبال آن باشد “استقلال استراتژیک” زیرا تنها بلوک را به پکن وابسته خواهد کرد.