زن در ایالات متحده طلاق خود را با سوزاندن لباس عروسی خود جشن می گیرد

لورن بروک از ایالات متحده به مدت 10 سال ازدواج کرد.

زنی طلاق خود را با سوزاندن لباس عروسش جشن گرفت و به همسر سابقش گفت که “بهترین چیزی است که او دارد”. لورن بروک پس از ازدواج در اکتبر 2012 به مدت 10 سال با شریک سابق خود ازدواج کرد. او در سپتامبر 2021 از همسر سابقش جدا شد اما طبق قانون باید یک سال و یک روز از هم جدا می شد تا بتوانند درخواست طلاق خود را در سال جاری ارائه کنند. بخش هایی از ایالات متحده

پس از اتمام طلاق در ژانویه 2023، خانم بروک به همراه مادرش فلیسیا بومن، 58 ساله و بهترین دوستش، می خواستند عکسبرداری «قدرت بخش» را به مناسبت این مناسبت انجام دهند. یک بانکدار اهل کارولینای شمالی در ایالات متحده به سرویس خبری ساوت وست (SWNS) گفت: “قصد این بود که نشان دهم که طلاق برای همه طرف های درگیر سخت، زشت و دردناک است. روزهایی بود که هر روز صبح از خواب بیدار می شدم و گریه کن. مواقعی بود که فکر می کردم زندگی ام بهتر نمی شود، اما خوب شده است.”

“ما داریم طلاق می گیریم اما باید تا آخر عمر با هم کار کنیم تا بچه هایمان را تربیت کنیم. من از آن جان سالم به در بردم، بیرون آمدم طرف دیگر. صبح که از خواب بیدار می شوم دیگر گریه نمی کنم. خانم بروک افزود: من در جای بهتری هستم.

پس از آنکه شوهر سابقش در اکتبر 2022 درخواست طلاق داد، این زن 31 ساله فکر کرد “زندگی اش به پایان رسیده” و در مکانی تاریک رها شد.

“زندگی اتفاق می افتد. مردم انتخاب می کنند و گاهی اوقات مردم مجبورند بدون هیچ عواقبی زندگی کنند. قصد من از جدایی این بود که می خواستم آن را حل کنم، اما این اتفاق نیفتاد. من گفتم “اگر در آنجا باشم اگر این کار درست نشد. خانم بروک گفت: درد، من آن را سبک خواهم کرد.

عکسبرداری در مارس 2023 در حیاط خلوت خانم بروکس انجام شد. این زن گفت تیراندازی “خود به خودی” و “لحظه آخر” بوده است.

این عکس ها توسط مادر خانم بروکس گرفته شده است و بهترین دوست او، فیلمبردار، فیلمبرداری را انجام داده است.

“آن روز خنده های زیادی شنیده شد. من از آتش می ترسم و لباس را با من در آن آتش می زنند. احساس قدرت می کردم. نگران بودم که ممکن است لحظه ای باشد که غمگین باشم. این پایان است. ازدواجی که فکر می کردم برای همیشه خواهم داشت. شما غم از دست دادن رابطه را می خورید، اما من آن را سرگرم نکردم.” خانم بروک در توصیف این تجربه گفت.

فیلمبرداری یک ساعت طول کشید و خانم بروک را می توان دید که روی عکس های عروسی مهر می زند، لباسش را پاره می کند و آن را آتش می زند.

“الان خیلی خوشحالم. تنها دلیلی که امروز در اینجا هستم ایمانم است. شما از طرف مقابل عبور خواهید کرد. بسیاری از زنان از طلاق شرمنده هستند، اما به نظر می رسد که مردان به خاطر آن تبریک می گویند. به ما می گویند که نه. مهم نیست که چه چیزی قرار است بمانیم و خانواده خود را کنار هم نگه داریم، اما بسیاری از زنان با آن دست و پنجه نرم می کنند. ما نباید شرمنده شویم.”

در اوایل سال جاری، زن دیگری نحوه جشن گرفتن چهارمین “طلاق” خود را در لینکدین و توییتر به اشتراک گذاشت. شاسواتی سیوا در این پست نوشت: “در 4 سال گذشته من این فرصت را داشتم که کارهای جالب زیادی انجام دهم که هرگز در نقشه راه زندگی ام تصور نمی کردم.” خانم شیوا همچنین تصویری از خود در حال لذت بردن از یک روز آرام در حالی که نوشیدنی های گرمی را که توسط شریک فعلی اش گرفته شده است به اشتراک گذاشت.

در سپتامبر سال گذشته، یک کارت دعوت درباره گروهی از مردان در بوپال پایتخت مادیا پرادش که پس از طلاق طولانی مدت، فسخ ازدواج خود را از دادگاه جشن می گیرند، در رسانه های اجتماعی منتشر شد. یک سازمان غیردولتی به نام Bhai Welfare Society کارت دعوت را ایجاد کرده است و می گوید که این ابتکار به مردم “انگیزه” می دهد که زندگی پس از طلاق به پایان نمی رسد. اما برخی گروه ها و افراد دست به اعتراض زدند که پس از آن لغو شد.