ده ها نفر در یک رویداد خیریه تا حد مرگ کشته شدند – اخبار RT World

ازدحام جمعیت در صنعا پایتخت یمن در تعطیلات مسلمانان ماه رمضان در بحبوحه بحران انسانی شدید رخ داد.

یک مراسم خیریه در صنعا پایتخت یمن به فاجعه تبدیل شد و دستکم ۷۸ نفر در ازدحام جمعیت جان خود را از دست دادند. مقامات محلی حوثی ها به سرعت عربستان سعودی را مقصر دانستند و این کشور را به ایجاد یک بحران انسانی شدید از طریق محاصره این کشور جنگ زده متهم کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام امنیتی حوثی، بیش از 300 نفر در این حادثه مجروح شدند. شبکه تلویزیونی المسیره یمن گزارش داد که حال 13 نفر وخیم است.

وزارت کشور تحت کنترل حوثی ها در بیانیه ای اعلام کرد که دو تاجر به عنوان بخشی از تعطیلات مسلمانان در ماه مبارک رمضان در یک مدرسه کمک های مالی می کردند. طبق گزارش ها، افراد نمی توانند بیش از 10 دلار به عنوان بخشی از این رویداد دریافت کنند.

شاهدان عینی به رسانه‌ها گفتند که شبه‌نظامیان حوثی تلاش کرده‌اند تا از جمله با شلیک گلوله در هوا، جمعیت را کنترل کنند، اگرچه تلاش‌های آنها بی‌ثمر بود.


سعودی ها برای مذاکرات صلح یمن وارد شدند

جنبش شیعی که بخش‌های وسیعی از یمن را تحت کنترل دارد، سازمان‌دهندگان این رویداد را به برگزاری مراسمی متهم کرد.توزیع تصادفیوجوه بدون هماهنگی لازم با مقامات.

به گفته وزارت داخله، این دو تاجر دستگیر و تحقیقات در این باره آغاز شده است.

همچنین مسئولان از پرداخت غرامت به خانواده های داغدار و مصدومان این ازدحام خبر داده اند.

محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب حوثی ها، در توضیح زمینه گسترده تر این حادثه، در توییتر نوشت که یمن در حال ویران شدن است.بدترین بحران انسانی جهانیاو در یک سری توئیت‌ها را مقصر دانست.کشورهای متجاوز آمریکا، انگلیس، عربستان و امارات و متحدان آن” برای فاجعه، و برای “واقعیت تلخی که مردم یمن به دلیل تجاوز و محاصره در آن زندگی می کنند.

وی همچنین خواستار رفع محاصره کشور شد.

طبق گزارش سازمان ملل، بیش از 24 میلیون نفر در یمن – 80 درصد جمعیت – به کمک های بشردوستانه و حفاظت نیاز دارند. تخمین زده می شود که تقریباً 400000 نفر در نتیجه مستقیم یا غیرمستقیم جنگ در یمن از سال 2015 جان خود را از دست داده اند که بیش از نیمی از آنها قربانی گرسنگی و مراقبت های بهداشتی ناکافی شده اند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: