ده ها نفر در درگیری های نظامی سودان کشته شدند – RT World News

ارتش و شبه نظامی RSF برای کنترل کشور با یکدیگر می جنگند

طبق گزارش ها، ده ها نفر در درگیری های شدید بین جناح های رقیب در سودان کشته و ده ها نفر دیگر زخمی شده اند، زیرا ارتش این کشور و نیروهای پشتیبانی سریع همچنان یکدیگر را به جرقه زدن خونریزی متهم می کنند و ادعاهای متناقضی درباره موفقیت های خود دارند.

به گفته سندیکای پزشکان سودان تا شنبه شب حداقل 27 نفر کشته و 183 نفر دیگر زخمی شدند، اگرچه این گروه به AP گفت که مشخص نیست چه تعداد از قربانیان غیرنظامی هستند و در مورد آنها هشدار داده است. “تلفات بی شمار زیادی” در سایر نقاط کشور

مناقشه بر سر چگونگی ادغام نیروهای RSF در ارتش و همچنین اینکه کدام مقام باید بر این روند نظارت کند، صبح روز شنبه با صدای شلیک گلوله و انفجار در سراسر پایتخت در طول روز و تا شب شنیده شد.

بر اساس ویدئوهای دراماتیک، هر دو طرف در نبردهای خارطوم و اطراف آن از وسایل نقلیه زرهی و وانت بار با مسلسل های سوار شده استفاده کردند. شاهدان همچنین گزارش دادند که تانک ها و جت ها را دیده اند، زیرا ارتش گفته است که چندین حمله هوایی علیه مواضع RSF انجام داده است.


درگیری ارتش سودان با واحدهای شبه نظامی

این واحد شبه‌نظامی مدعی شد که کاخ ریاست‌جمهوری، ایستگاه تلویزیون دولتی، فرودگاه‌های متعدد و اقامتگاه فرمانده ارتش را تصرف کرده و گفته است که تلفات سنگینی به ارتش سودان وارد کرده است. رهبر RSF مدعی شد که نیروهای او کنترل 90 درصد از سایت های استراتژیک در پایتخت خارطوم را در اختیار دارند.

ارتش اصرار دارد که تمامی تأسیسات استراتژیک در پایتخت و سایر نقاط کشور همچنان تحت کنترل آن است. ارتش مذاکره با RSF را رد کرد و آن را “شبه نظامی شورشی” خواند که باید منحل شود.

این رقابت به دوران حکومت عمر البشیر، رئیس‌جمهوری که در آوریل 2019 برکنار شد، برمی‌گردد. سودان از آن زمان در وضعیت بحران سیاسی قرار دارد. این کشور در حال حاضر توسط شورای حاکمیتی انتقالی رهبری می شود. رئیس‌جمهور آن – و حاکم واقعی کشور – ژنرال عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش است. ژنرال محمد حمدان داگالو، فرمانده نیروهای RSF، که با نام همدی نیز شناخته می شود، معاون رئیس است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: