درگیری نیروهای ناتو با صرب ها (ویدئو) – اخبار RT World

تصاویر ویدئویی منتشر شده توسط RT Balkan لحظه ای را نشان می دهد که تظاهرات صرب ها در شمال کوزوو به درگیری بین تظاهرکنندگان و نیروهای ناتو کوزوو (KFOR) تبدیل شد.

معترضان صبح روز دوشنبه با سربازان KFOR در خارج از ساختمان های شهرداری در شهر Zvecan روبرو شدند، جایی که یک شهردار آلبانیایی تبار تازه منصوب شده قرار بود پس از انتخاباتی که اکثریت صرب شهر بایکوت کرده بود، کار خود را آغاز کند.

این ویدئو دو گروه از معترضان را نشان می‌دهد که با آرامش در نزدیکی سربازان نشسته‌اند، یکی بلافاصله جلوی دوربین و دیگری دورتر. یک انفجار مهیب از سمت گروه دوم فوران می کند و به دنبال آن ضربات مشابهی متوالی رخ می دهد. نیروهای ناتو گاز اشک آور را به سمت جمعیت پرتاب می کنند که با پرتاب سنگ به سمت سربازان پاسخ می دهند.

خبرنگار RT Balkan در صحنه اظهار داشت که KFOR با شلیک اولین نارنجک شوکر باعث درگیری شد، اما این بلافاصله از تصاویر مشخص نیست.

به گزارش RT Balkan، حدود 50 معترض با جراحت به بیمارستانی در نزدیکی میتروویکا رفتند و دو نفر در اورژانس بستری شدند. این نیرو در بیانیه ای اعلام کرد که 25 سرباز KFOR در این غوغا زخمی شدند.

تنش ها در شمال کوزوو از آوریل، زمانی که اکثریت صرب منطقه انتخابات با حمایت دولت آلبانیایی قومی در پریشتینا را تحریم کردند، همچنان بالا بوده است. مقامات کوزوو با وجود مشارکت کمتر از 4 درصدی، نتایج انتخابات را – که چهار شهردار آلبانیایی تبار در رقابت‌های بی‌رقیب پیروز شدند – مشروع تلقی کردند.

در پی درگیری روز دوشنبه، ناتو و مقامات غربی معترضان صرب را به تحریک خشونت متهم کردند. الکساندر ووچیچ، رئیس‌جمهور صربستان، آلبین کورتی، نخست‌وزیر آلبانیایی کوزوو را به تلاش در این زمینه متهم کرد “برانگیختن درگیری بزرگ بین صرب‌ها و ناتو” و هشدار داد که صربستان “اجازه قتل عام یا کشتار مردم آن را نخواهد داد.”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: