دانش‌آموزان چینی به طور مجازی در استرالیا ربوده شدند – RT World News

پلیس می‌گوید کلاهبرداران قربانیان خود را مجبور می‌کنند تا از آدم‌ربایی‌های خود جعل کنند تا از خانواده‌هایشان باج بگیرند.

باصطلاح آدم ربایی مجازی پلیس روز جمعه هشدار داد که کلاهبرداری ها در ایالت نیو ساوت ولز استرالیا در حال افزایش است. کلاهبرداران، دانش‌آموزان چینی را فریب می‌دهند و فکر می‌کنند باید برای جلوگیری از اخراج پول بپردازند، قبل از اینکه از خانواده‌های قربانیان باج‌گیری پرسودی بگیرند.

پلیس در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد، تنها در ماه گذشته، چهار مورد از این نوع آدم ربایی های جعلی به پلیس نیو ساوت ولز گزارش شده است. در هر مورد، دانشجویان بین المللی چینی هدف قرار گرفتند.

این کلاهبرداری زمانی آغاز می‌شود که یک دانشجوی چینی از فردی که زبان ماندارین صحبت می‌کند و ادعا می‌کند که یکی از مقامات سفارت، کنسولگری یا اداره پلیس چین است، تماس تلفنی دریافت می‌کند. کلاهبردار به قربانی می گوید که در یک جنایت دست داشته اند و باید مبلغ زیادی پول بپردازد تا از اخراج و پیگرد قانونی در امان بماند.


کلاهبرداری 30 هزار دلاری کیهان نورد روسی از زن ژاپنی

سپس مکالمه به برنامه های چت مانند WhatsApp و WeChat منتقل می شود، جایی که به قربانیان گفته می شود تا 280000 دلار استرالیا (186000 دلار آمریکا) را تحویل دهند. به کسانی که قادر به پرداخت کل مبلغ نیستند، دستور داده می شود تا عکس هایی را در مورد آدم ربایی های خود تهیه کنند و آنها را برای کلاهبرداران بفرستند، آنها سپس با خانواده دانش آموزان در چین تماس گرفته و باج را از آنها اخاذی می کنند.

پلیس NSW توضیح داد که کلاهبرداران به تهدید و باج‌خواهی ادامه می‌دهند تا زمانی که خانواده‌ها نتوانند پول بیشتری بپردازند، در این مرحله اغلب با مجریان قانون در چین تماس می‌گیرند.

در یکی از چهار موردی که در ماه گذشته ثبت شد، خانواده یک دانشجوی دختر 23 ساله قبل از اینکه دانش آموز توسط افسران پلیس NSW ردیابی شود، باج جعلی 270,000 دلار استرالیا پرداخت کردند. یک زن 22 ساله قبل از اینکه پلیس با او تماس بگیرد 20000 دلار استرالیا را تحویل داد، در حالی که دو قربانی نوجوان دیگر قبل از پرداخت پول پیدا شدند.

ژانگ ژن پینگ افسر رابط پلیس سفارت چین به ABC نیوز استرالیا گفت که مجریان قانون در چین در تلاش برای سرکوب شبکه های جنایی پشت این کلاهبرداری ها هستند. مقامات چینی به خانواده ها اطمینان دادند که هیچ مامور یا مقام دولتی هرگز با دانشجویانی که به دنبال پول هستند تماس نخواهند گرفت.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: