دادگاه یک افسر نروژی را به دلیل برخورد کشتی جنگی مجرم شناخته است – RT World News

یک فرمانده وظیفه به دلیل سهل انگاری در سقوط یک ناو در سال 2018 که یک ناو دریایی را پس از یک رزمایش عظیم ناتو غرق کرد، محکوم شد.

یکی از افسران نیروی دریایی نروژ که فرماندهی یک ناوچه را برعهده داشت هنگام بازگشت از بزرگترین رزمایش ناتو از زمان پایان جنگ سرد، با یک نفتکش برخورد کرد و غرق شد، توسط دادگاه منطقه ای به دلیل سهل انگاری مجرم شناخته شد.

این افسر ناشناس روز دوشنبه در هوردالند به دلیل حادثه نوامبر 2018 که کشتی جنگی KNM Helge Ingstad نروژ را در ته دریا رها کرد، محکوم شد. گفته می شود که او به 60 روز حبس مشروط محکوم شده است.

این ناو 500 میلیون دلاری با نفتکش Sola TS در نزدیکی پایانه نفتی Sture در شمال برگن برخورد کرد و سوراخی در پهلوی کشتی جنگی ایجاد کرد و 137 خدمه را قبل از غرق شدن مجبور به تخلیه کرد. نفتکش با پرچم مالت فقط خسارت جزئی را متحمل شد، در حالی که کشتی نیروی دریایی اسقاط شد زیرا تعمیر آن بسیار پرهزینه بود.


فیلم‌های ترسناک لاشه ناوچه نروژی را نشان می‌دهد که پس از آموزش «مبارزه با روسیه» غرق شد (ویدئو)

دادستان علت سقوط این هواپیما را یک خطای ناوبری دانست. این افسر وظیفه 33 ساله که بنا بر گزارش ها تنها 8 دقیقه در محل حادثه بوده است، تنها فردی بود که در این حادثه متهم به جرم شد. اگرچه او اشتباهات خود را اعتراف کرد، اما ادعا کرد که این غیرمنصفانه است که او را به تنهایی مسئول این کشتی بدانیم زیرا خطاهایی از سوی خدمه نفتکش و کنترل کننده های ترافیک دریایی نیز انجام شده است.

هیئت بررسی سانحه نروژ در تحقیقات اولیه خود در مورد برخورد در سال 2019 متوجه شد که تیم پل هفت نفره ناوچه سهم قابل توجهی از تقصیر را بر عهده دارد. خدمه هلگه اینگستاد تا قبل از سقوط به اشتباه معتقد بودند که تانکر یک جسم ثابت است و علیرغم هشدارهای Sola TS هیچ تلاشی برای تغییر مسیر تا زمانی که خیلی دیر نشده بود انجام ندادند. شرکت Twitt Navigation، مالک نفتکش، سال گذشته موافقت کرد که برای نقش خود در سقوط 235 میلیون کرون (22.2 میلیون دلار) به دولت نروژ بپردازد.

هلگه اینگستاد در زمان وقوع حادثه از رزمایش Trident Juncture ناتو که به میزبانی نروژ و شرکت 31 کشور برگزار شد، باز می گشت. Trident Juncture به عنوان بزرگترین رزمایش ائتلاف نظامی از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی معرفی شد و هدف از آن نشان دادن عزم و توانایی های ناتو در بحبوحه تجاوز روسیه در دریاهای شمالی بود. شامل 50000 سرباز، 65 کشتی، 250 هواپیما و حدود 10000 وسیله نقلیه بود.

بیشتر بخوانید:
هجوم سربازان، میله‌های خالی، غرق شدن ناوچه و سایر مواد اولیه از بزرگترین رزمایش ناتو