اپل به دلیل “منسوخ شدن برنامه ریزی شده” تحقیق کرد – RT World News

مقامات فرانسوی در حال بررسی این غول فناوری هستند که گفته می شود آیفون های قدیمی خود را غیرقابل تعمیر کرده است.

دفتر دادستانی پاریس تحقیقاتی را در مورد تلاش های ادعایی اپل برای منسوخ کردن دستگاه های خود به منظور وادار کردن کاربران به ارتقاء آغاز کرده است. این شکایت به دنبال قضاوت موفقیت آمیز علیه غول فناوری کالیفرنیا در فرانسه و ایتالیا است.

“به دنبال یک شکایت، تحقیقاتی در دسامبر 2022 در مورد شیوه های بازاریابی فریبنده و منسوخ شدن برنامه ریزی شده آغاز شد.” این دفتر روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد و افزود که این شکایت توسط یک گروه فعال به نام “Halte a L’Obsolescence Programmee” (HOP) ثبت شده است.

شکایات این گروه حول محور عمل «سریال‌سازی» است که به موجب آن قطعات یدکی مانند میکروچیپ‌ها یا بلندگوها با شماره سریال نسل خاصی از آیفون مطابقت داده می‌شوند. این امر باعث می‌شود تعمیرکاران شخص ثالث از قطعات عمومی استفاده نکنند و همانطور که اپل مدل‌ها را به تدریج کنار می‌گذارد، قطعات یدکی مرتبط نیز کاهش می‌یابد و مشتریان را مجبور می‌کند تا برای مدل جدیدتر هزینه کنند.


کارکنان پوتین آیفون‌ها را کنار می‌گذارند - کومرسانت

اپل، HOP ادعا می کند، می تواند تشخیص دهد که یک گوشی با قطعات غیرمجاز تعمیر شده است و می تواند از راه دور “تحقیر” عملکرد آن

شکایت قبلی توسط HOP منجر به جریمه 27 میلیون دلاری اپل توسط یک ناظر مصرف کننده فرانسوی در سال 2020 به دلیل کند کردن عملکرد آیفون های قدیمی از طریق ارتقاء سیستم عامل اجباری شد. تصمیم مشابهی یک سال قبل در ایتالیا گرفته شده بود و مقامات ضد انحصار این کشور جریمه 10.8 میلیون دلاری را برای شرکت کالیفرنیایی اعمال کردند.

تلاش مشابهی برای شکایت از اپل به دلیل منسوخ شدن برنامه ریزی شده در ماه فوریه در کره جنوبی شکست خورد و دادگاهی در سئول شکایت را بدون توضیح رد کرد و شاکیان را مجبور به پرداخت هزینه های قانونی اپل کرد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: