دادگاه پاکستان مدت بازداشت عمران خان نخست وزیر سابق را تا 31 می تمدید کرد

دادگاه پاکستان مدت بازداشت عمران خان نخست وزیر سابق را تا 31 می تمدید کرد

دادگاه در حال رسیدگی به دادخواهی حزب عمران خان بود که به دنبال جزئیات همه پرونده های تشکیل شده علیه او بود.

اسلام آباد:

دادگاه عالی پاکستان در اسلام آباد امروز حکم خود را برای ممانعت از بازداشت نخست وزیر پیشین عمران خان در هر پرونده ای که پس از 9 می علیه وی تشکیل شده بود، تا 31 می تمدید کرد.

حکم دادگاه عالی اسلام آباد (IHC) پس از آن صادر شد که وکیل دولت درخواست زمان بیشتری برای ارائه اطلاعات در مورد پرونده های تشکیل شده علیه رئیس 70 ساله حزب تحریک انصاف کرد.

عمران خان در دربار حضور نداشت. دادگاه در حال رسیدگی به درخواست PTI برای جستجوی جزئیات همه پرونده های تشکیل شده علیه عمران خان بود.

حزب عمران خان گفت که رئیس حزب تحریک انصاف در بیش از 100 پرونده در سراسر کشور محاکمه شده است.

روزنامه داون گزارش داد که دادگاه با درخواست وکیل دولتی موافقت کرد و جلسه رسیدگی را به 31 مه موکول کرد.

در تسکین بزرگی برای آقای خان، IHC روز جمعه به او وثیقه حفاظتی به مدت دو هفته در پرونده فساد القادر تراست اعطا کرد و مقامات را از دستگیری نخست وزیر سابق پاکستان در هر پرونده ای که در هر نقطه از کشور ثبت شده بود تا 15 می منع کرد.

حکم دادگاه یک روز پس از آن صادر شد که دادگاه عالی دستگیری چشمگیر عمران خان از ساختمان IHC در 9 مه را “بی اعتبار و غیرقانونی” خواند.

عمران خان پیروز پس از اینکه ساعت ها خود را در ساختمان IHC حبس کرده بود، روز شنبه از ترس دستگیری مجدد، با وجود وثیقه در روز جمعه، به خانه خود در لاهور بازگشت.

IHC روز چهارشنبه همچنین دستور آزادی ملکه بخاری و علی محمد خان رهبران تحریک انصاف را صادر کرد و دستگیری آنها را “غیرقانونی” اعلام کرد.

رهبران حزب تحریک انصاف تحت فرمان حفظ نظم عمومی در سال 1960 در پی اعتراضات خشونت آمیز در کشور پس از دستگیری عمران خان دستگیر شدند.

دستگیری عمران خان در 9 می توسط تکاوران شبه نظامی پاکستان در ساختمان IHC باعث ناآرامی در پاکستان شد. برای اولین بار در تاریخ پاکستان، معترضان به مقر ارتش (GHQ) در راولپندی یورش بردند و همچنین خانه یک فرمانده سپاه در لاهور را به آتش کشیدند.

پلیس تعداد کشته‌شدگان درگیری‌های خشونت‌آمیز را به 10 نفر رساند، در حالی که حزب عمران خان ادعا می‌کند که 40 نفر از کارگرانش در تیراندازی نیروهای امنیتی جان خود را از دست دادند.

روز دوشنبه، مقامات ارشد ارتش قول دادند که آتش افروزان را که به تأسیسات نظامی و نظامی حمله کردند، از طریق محاکمه تحت قوانین مربوطه کشور، از جمله قانون ارتش پاکستان و قانون اسرار رسمی، به عدالت بسپارند.

عمران خان در آوریل سال گذشته پس از از دست دادن رای عدم اعتماد به رهبری خود از قدرت برکنار شد، که به گفته وی بخشی از توطئه به رهبری ایالات متحده بود که وی را به دلیل تصمیمات مستقل سیاست خارجی خود در مورد روسیه، چین و افغانستان هدف قرار داد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)