دادگاه پاکستان به دختر مسیحی صغیر که مسلمان شده بود اجازه داد تا با والدین خود برود

دادگاه پاکستان به دختر مسیحی صغیر که مسلمان شده بود اجازه داد تا با والدین خود برود

دادگاه همچنین اعلام کرد که دختر اجازه ملاقات با ازهر (نمایندگی) را ندارد.

کراچی:

یک دادگاه پاکستانی روز چهارشنبه به آرزو، دختر مسیحی زیر سن قانونی که ظاهراً به اسلام گروید و ازدواج آزادانه انجام داده بود، اجازه داد پس از یک سال گذراندن یک سال در خانه‌ای برای زنان، با والدینش به خانه برود.

هیئت دو عضو دادگاه عالی سند، به ریاست قاضی محمد کریم خان آغا، در نوامبر 2020 ارزو را پس از اینکه توسط هیئت پزشکی تایید شد که او در سن 14 سالگی زیر سن قانونی است، به یک خانه پناه فرستاد.

سپس دادگاه حکم داده بود که آرزو که ادعا می‌کرد به میل خود این ازدواج را انجام داده است، صغیر بوده و نمی‌تواند ازدواج معتبر قانونی را انجام دهد، زیرا رضایت او ارزش قانونی ندارد و به پلیس دستور داده است که علیه شوهر ادعایی‌اش به جرم اقدام کند. نقض قانون محدودیت ازدواج کودکان سند 2013.

آرزو پیش از این از رفتن به خانه با والدینش امتناع کرده بود و آنها سال گذشته پرونده ای تشکیل دادند و مدعی شدند که مردی مسلمان به نام سید ازهرعلی که از دخترشان بسیار بزرگتر است، ابتدا او را ربوده و سپس به زور او را مسلمان کرده و با او ازدواج کرده است.

با این حال، در جلسه روز چهارشنبه، دختر گفت که می خواهد با پدر و مادرش به خانه بازگردد.

دادگاه همچنین اعلام کرد که این دختر اجازه ملاقات با ازهر را ندارد.

دادگاه به والدین او دستور داد که تعهد کنند که آرزو را تحت فشار قرار ندهند تا دینش را تغییر دهد، زیرا او به دادگاه گفته بود که با میل به اسلام گرویده است.

همچنین به والدین دستور داده شد تا او را نزد افسر پلیس منطقه ببرند تا اطمینان حاصل شود که والدینش با دختر خوب رفتار می کنند، طبق دستور آن تا زمانی که او 18 ساله شود.

در دسامبر سال گذشته، یک قاضی قضایی به جرم تجاوز جنسی علیه ازهر استناد کرده بود و سه نفر دیگر را نیز به دلیل غیرقانونی کردن ازدواج و تسهیل ازدواج مجرم شناخته بود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)