دادگاه عالی پاکستان درباره دستگیری عمران خان

قاضی ارشد گفت: باید از دادگاه اجازه می گرفتند

اسلام آباد:

دادگاه عالی پاکستان روز پنجشنبه به سازمان دیده بان مبارزه با فساد دستور داد تا عمران خان نخست وزیر سابق را ظرف یک ساعت معرفی کند زیرا مشاهده کرد که این آژانس با ورود به محوطه دادگاه و دستگیری او بدون اجازه مدیر ثبت دادگاه مرتکب “توهین به دادگاه” شده است.

این دستورالعمل توسط یک دادگاه سه نفره متشکل از عمر عطابندیال رئیس دادگستری پاکستان، قاضی محمد علی مظهر و قاضی اطهر منالله صادر شد که درخواست رئیس تحریک انصاف پاکستان در مورد دستگیری وی در پرونده القادر تراست را در تاریخ 1396/06/13 مورد رسیدگی قرار داد. سهشنبه.

در جریان جلسه دادگاه از نحوه دستگیری خان 70 ساله از محل دادگاه عالی اسلام آباد که برای یک پرونده از لاهور آمده بود ابراز خشم کرد.

“اگر 90 نفر وارد دادگاه شوند چه حیثیتی برای دادگاه باقی می ماند؟ چگونه می توان هر فردی را از محوطه دادگاه دستگیر کرد؟” روزنامه داون به نقل از رئیس دادگستری گفت.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته به دلیل خرابکاری در داخل دادگاه با وکلا برخورد شده است. “اگر فردی تسلیم دادگاه شده است، پس دستگیری آنها چه معنایی دارد؟” قاضی ارشد گفت که دفتر ملی پاسخگویی (NAB) مرتکب “توهین به دادگاه” شده است.

وی افزود: “آنها باید قبل از دستگیری از سردفتر دادگاه اجازه می گرفتند. کارکنان دادگاه نیز مورد آزار قرار گرفتند.”

دادگاه به NAB دستور داد که خان را تا ساعت 4:30 بعد از ظهر (به وقت محلی) که دادگاه دوباره تشکیل می‌شود، تولید کند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)