دادگاه سنگاپور مجازات اعدام 2 مرد هندی الاصل را به دلیل قاچاق مواد مخدر تایید کرد

سنگاپور مجازات اعدام 2 مرد هندی الاصل را به دلیل قاچاق مواد مخدر تایید کرد

این مردان به توطئه برای قاچاق 1.3 کیلوگرم حشیش در سال 2016 محکوم شده اند. (نمایندگی)

سنگاپور:

بر اساس گزارش رسانه ها، بالاترین دادگاه سنگاپور حکم اعدام دو مرد هندی الاصل را که به توطئه برای قاچاق حداقل 1.3 کیلوگرم حشیش در مارس 2016 محکوم شده بودند، تایید کرد.

کمالناتان مونیاندی مالزیایی 27 ساله و سنگاپوری چاندرو سوبرامانیام 52 ساله دست داشتن در این عملیات و اطلاع از مواد مخدر را رد کرده بودند.

به گزارش استریتز تایمز، دادگاه استیناف روز جمعه همچنین درخواست تجدیدنظر سومین مرد دخیل در این پرونده، پرویناش چاندران، تبعه هندی الاصل مالزیایی را که به دلیل داشتن مواد مخدر در اختیارش به حبس ابد و 15 ضربه عصا محکوم شده بود، رد کرد. در جمعه.

پیش از این، دادگاه عالی دریافته بود که پرویناش، 26 ساله، صرفاً یک پیک مواد مخدر است و دادستانی تأیید کرده بود که او به مختل کردن فعالیت های قاچاق مواد مخدر کمک کرده است.

در 5 مارس 2016، کمالناتان و پرویناش از طریق ایستگاه بازرسی وودلندز، یک مسیر ارتباطی با جنوب شبه جزیره مالزی، وارد سنگاپور شدند.

هنگامی که آنها به ایستگاه کرانجی MRT (راه آهن) رسیدند، مواد مخدر در کوله پشتی پرویناش قرار گرفت. سپس هر دو مرد به یک کافی شاپ در همان حوالی رفتند که در آنجا کمالناتان با مردی به نام سورن تماس گرفت.

آنها بعداً به جاده کرانجی رفتند و در آنجا با چاندرو ارتباط برقرار کردند و چاندرو به آنها پول و کیسه های پلاستیکی خالی داد.

این سه نفر بلافاصله پس از جدایی توسط افسران اداره مرکزی مواد مخدر (CNB) دستگیر شدند. دادگاه در حکمی که روز جمعه منتشر شد گفت که مواد مخدر در کوله پشتی پرویناش کشف شده است.

قاضی اندرو فانگ، استیون چونگ، گفت که در حالی که این افراد گزارش های مختلفی ارائه کردند، قاضی دادگاه عالی به شدت به حساب پرویناش تکیه کرد، که کمالناتان را مسئول عملیات و چاندرو را به عنوان فردی که قرار بود مواد مخدر به او تحویل داده شود، متهم کرد. و بلیندا آنگ.

آنها دریافتند که قاضی دادگاه عالی در رد گزارشات کمالناتان و چندرو درست بوده است.

کمالناتان در اظهاراتش به پلیس گفت که از سورن دستور می‌گرفت و می‌دانست که پرویناش روی او مواد مخدر دارد، زیرا 200 رینگیت مالزی (48 دلار آمریکا) برای آوردن پرویناش به سنگاپور به او پرداخت شد. در محاکمه، او اظهار داشت که برای کمک به پرویناش در یافتن شغل وارد سنگاپور شده است و سه بلوک مواد مخدر حاوی گواهینامه هایی است که باید به عمویش منتقل شود.

اعتبار چاندرو نیز پس از اینکه نتوانست گزارشی ثابت از آنچه که 4000 دلار سنگاپور (3000 دلار آمریکا) در اختیارش بود ارائه دهد، مشکوک بود.

او قبلاً ادعا کرده بود که در راه مالزی است تا پول را به یکی از دوستانش بدهد تا هزینه خانه‌اش را بپردازد، و برای اولین بار به طور اتفاقی در امتداد جاده کرانجی با کمالناتان و پرویناش ملاقات کرده بود که پرویناش توقف کرد و از او مسیر تکا را خواست. چندرو بعداً در جریان محاکمه گفت که در جاده کرانجی بوده تا به دوست یکی از دوستانش پول بدهد.

پرویناش، از جمله، ادعا کرده بود که زنجیره نگهداری مواد مخدر تحت تأثیر قرار گرفته است، زیرا او به مدت هشت دقیقه به باشگاه چمن سنگاپور برده شد، در حالی که کوله باری با مواد مخدر نزد یک افسر CNB بود.

قضات این موضوع را رد کردند زیرا پرویناش مناقشه ای نداشت که مواد مخدر در اختیار او بود. قضات گفتند که یکی از بلوک های مواد مخدر حاوی DNA کمالناتان بود و کمالناتان قبلاً در آن زمان دستگیر شده بود، که این القاء را “بسیار بعید” می کرد که مواد مخدر جاسازی شده بود.

طبق گزارش استریتز تایمز، دادگاه استیناف به این نتیجه رسید که هیچ مبنایی برای لغو محکومیت این سه نفر یا کنار گذاشتن احکام اجباری آنها وجود ندارد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)