سیریل رامافوزا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی، در بحبوحه ممنوعیت های جهانی سفر، نشست فوری برگزار می کند

رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی به دلیل ممنوعیت‌های جهانی سفر، نشست کووید را متوقف کرد

نشست سیریل رامافوزا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی در ابتدا برای یکشنبه برنامه ریزی شده بود. (فایل)

ژوهانسبورگ:

رئیس جمهور آفریقای جنوبی، سیریل رامافوزا، در بحبوحه نگرانی های جهانی در مورد نوع جدید Omicron که برای اولین بار در این کشور شناسایی شد، یک جلسه فوری با شورای فرماندهی ملی کروناویروس (NCCC) را تا روز شنبه برگزار کرد.

این دیدار ابتدا قرار بود روز یکشنبه برگزار شود.

این نشست در حالی برگزار می‌شود که تعداد فزاینده‌ای از کشورهای اروپایی از بریتانیا در ممنوعیت سفر به آفریقای جنوبی و کشورهای همسایه مانند نامیبیا، زیمبابوه و بوتسوانا، و همچنین لسوتو و اسواتینی (سوازیلند سابق) که هر دو در جنوب محصور هستند، پیروی می‌کنند. آفریقا

آخرین کشورهایی که این ممنوعیت را اعمال کردند موریس، ایالات متحده، اسرائیل، سریلانکا و هلند هستند.

گمانه زنی ها وجود دارد مبنی بر اینکه رامافوسا قرنطینه سخت گیرانه تر و سایر اقدامات را برای جلوگیری از گسترش نوع جدید اعلام خواهد کرد.

نوع جدید COVID-19 B.1.1.529 که اولین بار در این هفته در آفریقای جنوبی شناسایی شد، روز جمعه توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) به عنوان “نوعی نگران کننده” معرفی شد که آن را “Omicron” نامید.

یک “نوع نگرانی” بالاترین دسته از انواع نگران کننده COVID-19 سازمان جهانی بهداشت است.

اولین بار در 24 نوامبر از آفریقای جنوبی به WHO گزارش شد و در بوتسوانا، بلژیک، هنگ کنگ و اسرائیل نیز شناسایی شده است.

در گذشته، جلسه NCCC همیشه با پخش سراسری توسط رامافوزا دنبال می شد تا تغییراتی در استراتژی قرنطینه پنج سطحی آفریقای جنوبی، که در حال حاضر در پایین ترین سطح یک است، اعلام شود.

موندلی گونگوبله، وزیر ریاست جمهوری در بیانیه ای گفت: «نتایج این نشست به این موضوع کمک می کند که آیا مشورت بیشتری در سطح شورای هماهنگی رئیس جمهور مورد نیاز است یا خیر».

در این بیانیه آمده است: «شورای فرماندهی ملی کرونا یکی از چندین ساختار حکومتی «چک» است که شامل شورای هماهنگی رئیس‌جمهور و کابینه «بررسی» می‌شود که شواهد علمی و ارائه‌های بخش‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی، تصمیم‌گیری‌های اجرایی را نشان می‌دهد.

در این بیانیه آمده است: «دولت از نزدیک با شرکای اجتماعی همکاری می‌کند تا اطمینان حاصل کند که تعادل بین محافظت و نجات جان‌ها برقرار می‌شود، و مردم را قادر می‌سازد تا امرار معاش کنند و امکان بهبود و رشد اقتصاد گسترده‌تر را فراهم کنند.»

جو فاهلا، وزیر بهداشت آفریقای جنوبی، در یک نشست فوری رسانه ای در روز پنجشنبه، نگرانی خود را در مورد افزایش سریع عفونت های کووید-19 در هفته گذشته، به ویژه در مرکز اقتصادی استان گوتنگ، ابراز کرد.

پروفسور تولیو دی اولیویرا، مدیر پلتفرم توالی یابی و نوآوری کوازولو-ناتال (KRISP) در این نشست گفت: «این نوع دارای تعداد بسیار بالایی جهش است که به دلیل فرار ایمنی و قابل انتقال پیش بینی شده آن نگران کننده است.

دی اولیویرا افزود: “علائم اولیه از آزمایشگاه های تشخیصی نشان می دهد که این نوع به سرعت در استان گوتنگ گسترش یافته است و ممکن است در اکثر هشت استان دیگر آفریقای جنوبی نیز وجود داشته باشد.”

تحلیلگران گفتند که موج چهارم پیش‌بینی‌شده زودتر از آنچه که انتظار می‌رفت در دسامبر وارد شد، زیرا دولت اجازه داده بود که تجمعات بزرگ در اکتبر قبل از انتخابات دولت محلی در سراسر کشور در 1 نوامبر برگزار شود.

این امر منجر به راهپیمایی های بزرگی شده بود که در آن مردم گاهی اوقات از حداکثر سهمیه تعیین شده 2000 نفر فراتر می رفتند و الزامات فاصله گذاری اجتماعی و پوشیدن ماسک را رعایت نمی کردند.

ویروس شناسان در آن زمان درباره این موضوع صحبت کرده بودند و هشدار داده بودند که اجازه چنین تجمعات بزرگی می تواند منجر به قرنطینه سخت تا دسامبر شود.

همچنین تردیدهای گسترده ای در مورد واکسن در آفریقای جنوبی وجود داشته است، از جمله برخی از احزاب سیاسی که با وجود تلاش های شدید دولت برای ارائه رایگان این واکسن ها، حتی در مؤسسات مذهبی، بر ضد واکسیناسیون اعتراض می کنند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)