دادگاه بریتانیا حکم حضانت تاریخی را علیه حاکم دبی صادر کرد – RT World News

دادگاه عالی لندن، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی را به پرداخت 554 میلیون پوند (733 میلیون دلار) برای حل و فصل اختلاف حضانت با همسر سابقش، شاهزاده حیا بنت الحسین، بر سر دو فرزندشان، محکوم کرد.

روز سه شنبه دادگاه اعلام کرد که شاهزاده خانم که خواهر ناتنی پادشاه اردن است، باید ظرف سه ماه جایزه اولیه ۲۵۱.۵ میلیون پوندی (۳۳۲.۸ میلیون دلار) را از همسر سابق خود و حاکم دبی دریافت کند.

دادگاه حکم داد که این جایزه به پرنسس هایا و دو فرزند این زوج شامل اموال از دست رفته در طول طلاق و همچنین امنیت مادام العمر است. قاضی فیلیپ مور گفت که خود شیخ محمد ژست یک “خطر جدی” به سه تای آنها “به طور کاملاً منحصربفرد، تهدید اصلی که آنها با آن روبرو هستند از جانب آنها است [the sheikh] خودش، نه از منابع بیرونی، قاضی بیان کرد.

ادامه مطلب


دادگاه بریتانیا درباره اینکه رئیس‌جمهور ونزوئلا کیست، بر سر طلا اختلاف دارد

مور همچنین گفت که شاهزاده خانم پولی بیشتر از تامین امنیت خودش و دارایی‌هایش مانند جواهرات و اسب‌های مسابقه از دست رفته در طول طلاق نمی‌خواست. وکلای او ادعا کردند که او با ازدواج با یکی از ثروتمندترین مردان جهان می توانست میلیاردها دلار دریافت کند. او در ابتدا به دنبال 1.4 میلیارد پوند (1.85 میلیارد دلار) بود.

مابقی 554 میلیون پوند (733 میلیون دلار) حضانت به هزینه هایی مانند هزینه های قانونی و تدارکات برای نگهداری و تحصیل فرزندانشان اختصاص می یابد. شیخ محمد ملزم به پرداخت 11.2 میلیون پوند در سال برای نگهداری و امنیت کودکان است تا زمانی که جلیله 14 ساله و زاید 9 ساله بالغ شوند.

پرداخت‌های شیخ بر اساس حکم دادگاه توسط یک وثیقه 290 میلیون پوندی (383.8 میلیون دلار) توسط HSBC تضمین می‌شود.

پرنسس هایا به دادگاه گفت که پرداخت یکباره 251.5 میلیون پوندی (332.8 میلیون دلار) به او و فرزندان اجازه می دهد تا به درستی ادامه دهند. “من واقعاً می خواهم آزاد باشم و می خواهم آنها آزاد باشند.” او اظهار داشت.

این شهرک، بزرگترین شهرک تاریخ در بریتانیا، اوج نبردی کوتاه بین این زوج است که در سال 2019 آغاز شد. شاهزاده خانم برای امنیت در بریتانیا از امارات گریخت و پس از شروع رابطه با یکی از شیخ، از شیخ درخواست طلاق کرد. محافظان او
در اواخر همان سال، دادگاهی در بریتانیا حکم داد که شیخ محمد دست به کارزار تهدید و ارعاب علیه شاهزاده خانم زده است که باعث ترس او برای جانش شده است.