داده‌های موردی از بریتانیا، اثربخشی واکسن پیروزی‌های کوچکی را در نبرد Omicron نشان می‌دهد

داده‌های موردی از بریتانیا، اثربخشی واکسن پیروزی‌های کوچکی را در نبرد Omicron نشان می‌دهد

لندن:

دو تولیدکننده واکسن گفتند واکسن‌های آن‌ها محافظت در برابر Omicron را ارائه می‌دهد، زیرا داده‌های بریتانیا نشان می‌دهد که ممکن است نسبت به نوع کروناویروس دلتا باعث بستری شدن نسبتا کمتری در بیمارستان شود، که از نتایج به دست آمده در آفریقای جنوبی حمایت می‌کند.

عفونت‌های ویروس کرونا در بسیاری از نقاط جهان افزایش یافته است، زیرا Omicron بسیار عفونی گسترش یافته است و باعث محدودیت‌های جدیدی در بسیاری از کشورها شده است. با این حال، مقامات سازمان جهانی بهداشت گفته اند که هنوز برای نتیجه گیری قطعی در مورد بیماری زای آن زود است.

اولین بار در ماه گذشته در آفریقای جنوبی و هنگ کنگ شناسایی شد، این نوع به سرعت در بسیاری از اروپای غربی از جمله بریتانیا غالب می شود، جایی که موارد ابتلا روزانه به بیش از 100000 افزایش یافته است.

داده های اولیه نشان داده بود که Omicron نسبت به واکسن های ساخته شده قبل از ظهور مقاوم تر است. اما به گفته محققان، افزایش بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر در بریتانیا از زمان روی کار آمدن Omicron تدریجی تر بوده است.

محققان دانشگاه ادینبورگ که 22205 بیمار مبتلا به Omicron را ردیابی کردند، اواخر روز چهارشنبه گفتند که بر اساس میزان بیماران مبتلا به دلتا، تعداد افرادی که نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشتند، 68 درصد کمتر از حد انتظار بود.

محققان کالج امپریال لندن گفتند که در دو هفته گذشته شاهد کاهش 40 تا 45 درصدی خطر بستری شدن در بیمارستان برای Omicron نسبت به دلتا بودند.

راغب علی، دانشیار ارشد تحقیقات بالینی در دانشگاه کمبریج، گفت که دانشمندان هشدار داده اند که با افزایش موارد در بریتانیا، حتی بخش کوچکی از بستری شدن در بیمارستان می تواند سیستم مراقبت های بهداشتی را تحت تأثیر قرار دهد.

با این حال، داده های بریتانیا دلگرم کننده بود و “ممکن است به توجیه تصمیم دولت برای عدم گسترش محدودیت ها در تجمعات اجتماعی در کریسمس در انگلیس کمک کند.”

در همین حال، AstraZeneca روز پنجشنبه با استناد به داده‌های یک مطالعه آزمایشگاهی دانشگاه آکسفورد، گفت که دوز سه دوره‌ای از واکسن کووید-19 خود در برابر نوع آن محافظت می‌کند.

یافته‌های این مطالعه که هنوز در یک مجله پزشکی معتبر منتشر نشده است، با نتایج رقبای Pfizer-BioNTech و Moderna مطابقت دارد.

مطالعه بر روی واکسن AstraZeneca، Vaxzevria، نشان داد که پس از یک دوره سه دوز، سطوح خنثی کننده در برابر Omicron به طور گسترده ای مشابه واکسن دلتا پس از دو دوز بود.

ساعاتی قبل، شرکت Novavax گفت داده‌های اولیه نشان می‌دهد که واکسن آن – مجاز برای استفاده در این هفته توسط تنظیم‌کننده‌های اتحادیه اروپا و WHO است، اما هنوز توسط ایالات متحده تأیید نشده است – همچنین یک پاسخ ایمنی علیه Omicron ایجاد کرد.

دلتا همچنان در حال گسترش است

با استقبال بازارهای مالی از نشانه‌هایی مبنی بر اینکه Omicron ممکن است کمتر از آنچه می‌شد شدید باشد، سهام‌های جهانی در روز پنج‌شنبه روند صعودی خود را افزایش دادند در حالی که اوراق قرضه و ارزهای امن کاهش یافتند.

فراتر از اروپای غربی، نوع دلتا به گسترش خود ادامه داد.

محاسبات رویترز بر اساس داده‌های رسمی نشان داد که پس از افزایش تعداد مبتلایان مرتبط با دلتا، تعداد قربانیان ویروس کرونا در روسیه، جایی که مقامات این هفته گفتند تنها 41 مورد Omicron را شناسایی کرده‌اند، روز پنجشنبه از 600000 نفر گذشت.

تنها ایالات متحده و برزیل تعداد بیشتری از مرگ و میر ناشی از کرونا را ثبت کرده اند.

شهر شیان چین که هیچ موردی از Omicron در آن شناسایی نشده است، 13 میلیون نفر از ساکنان آن را در قرنطینه قرار داد زیرا تعداد روزانه عفونت‌های کووید-19 منتقل شده در داخل کشور برای ششمین روز متوالی افزایش یافت.

داده های بریتانیا در مورد بستری شدن در بیمارستان توسط مطالعه ای که روز چهارشنبه توسط موسسه ملی بیماری های واگیر آفریقای جنوبی (NICD) منتشر شد، تأیید شد.

اما محققان NICD اخطارهای متعددی را لحاظ کردند.

آنها نوشتند: «تفکیک سهم نسبی سطوح بالای ایمنی جمعیت قبلی در مقابل حدت کمتر ذاتی به شدت کمتر مشاهده شده بیماری دشوار است.

ماریا ون کرخوف، رهبر فنی سازمان جهانی بهداشت در مورد کووید-19، همچنین گفت که آژانس سازمان ملل اطلاعات کافی برای نتیجه‌گیری قطعی ندارد. او روز چهارشنبه در یک نشست خبری در ژنو گفت که داده‌های Omicron هنوز “به هم ریخته” بود.

ردیابی گرافیکی تعاملی گسترش جهانی ویروس کرونا: https://tmsnrt.rs/2FThSv7 را در یک مرورگر خارجی باز کنید.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)