خیلی زود برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا Omicron شدیدتر از دلتا است یا خیر

خیلی زود برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا Omicron شدیدتر از دلتا است یا خیر: WHO

WHO نسبت به نتیجه گیری از داده های اولیه هشدار داد.

یک مقام رسمی روز چهارشنبه، تقریباً یک ماه پس از اینکه آفریقای جنوبی برای اولین بار زنگ خطر را در مورد ظهور آن به صدا درآورد، گفت: سازمان بهداشت جهانی هنوز اطلاعات کافی در مورد نوع جدید Omicron ویروس کرونا ندارد تا بگوید که آیا شدیدتر از نوع دلتا است یا خیر.

ماریا ون کرخوف، سرپرست فنی سازمان جهانی بهداشت در مورد کووید-19، در نشستی با رسانه‌ها گفت: «ما داده‌هایی داریم که نشان می‌دهد میزان بستری شدن در بیمارستان پایین‌تر است».

اما او نسبت به نتیجه‌گیری از داده‌های اولیه هشدار داد، زیرا «ما ندیده‌ایم که این گونه برای مدت طولانی در جمعیت‌های سراسر جهان، قطعاً در جمعیت‌های آسیب‌پذیر، در گردش باشد».

او گفت که داده‌های نوع جدید که برای اولین بار در جنوب آفریقا و هنگ کنگ در ماه نوامبر شناسایی شد، همچنان “به هم ریخته” بود زیرا کشورها ورود و گسترش آن را گزارش کردند.

ما از مردم می‌خواهیم محتاط باشند، از کشورها می‌خواهیم محتاط باشند و واقعاً فکر کنند، به‌خصوص که این تعطیلات نزدیک است.»

مطالعه‌ای در آفریقای جنوبی که روز چهارشنبه منتشر شد نشان داد که افراد مبتلا به Omicron به طور قابل توجهی کمتر از افراد مبتلا به Delta در بیمارستان بستری می‌شوند، اگرچه نویسندگان گفتند که برخی از این موارد احتمالاً به دلیل سطوح بالای ایمنی در جمعیت است.

رئیس سازمان جهانی بهداشت، تدروس آدهانوم گبریسوس، از کشورها خواست تا از دو سال گذشته همه‌گیری درس بگیرند و دوباره خواستار برابری بیشتر واکسن شد، به امید اینکه در سال آینده به بیماری همه‌گیری که بیش از 5.6 میلیون نفر را در سراسر جهان کشته است پایان دهد.

او گفت: “با نزدیک شدن به سال جدید، همه ما باید درس های دردناکی را که امسال به ما آموخته است بیاموزیم. سال 2022 باید پایان همه گیری COVID-19 باشد.”

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)