خرابکاری ایستگاه پلیس و شهرداری در میان اعتراضات اصلاحات بازنشستگی (ویدئو) – اخبار RT World

نیروهای امنیتی فرانسه برای متفرق کردن تظاهرات در شهر لیون از گاز اشک آور استفاده کردند

معترضان روز جمعه در شهر لیون در جریان تظاهراتی علیه سیاست‌های دولت، از جمله اصلاحات حقوق بازنشستگی، با پلیس فرانسه درگیر شدند. این ناآرامی ها منجر به آتش سوزی در خیابان ها و تخریب ساختمان های عمومی و تجاری شد.

طبق برآورد پلیس و رسانه های محلی، به اصطلاح “کارناوال بزرگ مردمی” که توسط حدود 50 گروه و اتحادیه چپ برگزار شد، حداقل 300 نفر را به خود جذب کرد. تظاهرات ضد دولتی که به صورت مسالمت آمیز آغاز شد، قرار بود برگزار شود “جشن” و لباس ها، آهنگ ها و حتی اجراهای ارکستر را به نمایش گذاشت.

با این حال، به گفته فرمانداری محلی، بعداً زمانی که برخی از تظاهرکنندگان ساختمان شهرداری منطقه یک شهر و همچنین ایستگاه پلیس شهرداری را هدف قرار دادند، اوضاع از کنترل خارج شد. فیلم های منتشر شده در رسانه های اجتماعی همچنین نشان می دهد که شورشیان شیشه ها را با سنگ می شکنند، اثاثیه در خیابان ها سوزانده می شود و تلاش می کنند سنگرها را برپا کنند.

مجری قانون محلی برای متفرق کردن اغتشاشگران در حین دستگیری یک معترض از گاز اشک آور استفاده کرد. استان لیون محکوم کرد “فعالان رادیکال” برای افراط و تفریط غیرقابل قبول که امنیت را به خطر می اندازد از ساکنان شهر می گویند که با وجود رگبار پرتابه ها، مداخله پلیس به محافظت از ساکنان و ساختمان ها از آسیب بیشتر کمک کرده است.


بیش از 100 افسر پلیس در اعتراضات روز کارگر فرانسه زخمی شدند

این اظهارات توسط یاسمین بوآگا، شهردار منطقه یک منعکس شد که در توییتر نوشت که “کارناوال مردمی توسط افراد خشن که در غارت، سوزاندن و تحقیر خدمات عمومی محلی دست داشتند ربوده شد.”

فرانسه چندین ماه است که تحت اعتراضات سراسری به دلیل طرح امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه برای افزایش سن بازنشستگی از 62 به 64 سال قرار گرفته است. بدون برگزاری رأی گیری، که تنها به اعتراض عمومی دامن زد.

با وجود واکنش مخالفان، شورای قانون اساسی فرانسه از اقدام مکرون برای بازنگری در سیستم بازنشستگی حمایت کرد. شورا همچنین پیشنهاد برگزاری رفراندوم عمومی در مورد این موضوع را رد کرد و دلیل آن این بود که این شورا معیارهای تعریف شده در قانون اساسی را برآورده نمی کند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: