اولین هواپیمای ساخت داخلی چین C919 اولین پرواز خود را از شانگهای به پکن انجام داد.

اولین هواپیمای ساخت داخل چین C919 اولین پرواز تجاری خود را انجام داد

این هواپیمای تک راهرو و دو موتوره دارای 164 صندلی است

اولین هواپیمای مسافربری بومی چین C919 اولین پرواز تجاری خود را در روز یکشنبه 28 می با موفقیت انجام داد. بی بی سی گزارش شده است. هواپیمای جدید C919 که توسط خطوط هوایی دولتی چین شرقی اداره می‌شود، ساعت 10:32 صبح به وقت محلی شانگهای را ترک کرد و طبق گفته‌های اعلام شده، ساعت 12:31 بعدازظهر به آرامی به فرودگاه بین‌المللی پایتخت پکن رسید. CNN.

این هواپیمای تک راهرو و دو موتوره دارای 164 صندلی است و بیش از 130 مسافر را در آن جابجا می کند. رادیو تلویزیون دولتی CCTV گفت که مسافران کارت قرمز رنگ دریافت کردند و از یک “غذای مضمون” مجلل برای بزرگداشت این پرواز لذت بردند. از روز دوشنبه، C919 در مسیر منظم چین شرقی بین شانگهای و شهر جنوب غربی چنگدو فعالیت خواهد کرد.

این سفر نقطه عطفی در تلاش این کشور برای رقابت با رقبای غربی مانند بوئینگ و ایرباس است.

C919 توسط Commercial Aircraft Corporation چین (COMAC) توسعه داده شده است و در سپتامبر گذشته توسط اداره هواپیمایی کشوری چین گواهی نامه اعطا شد.

CEA یک پرواز راستی‌آزمایی 100 ساعته برای اولین هواپیمای C919 خود در 26 دسامبر 2022 انجام داد تا ایمنی عملیاتی هواپیما را تأیید و تأیید کند. C919 همچنین آزمایش‌هایی را در انواع مختلف محیط‌های طبیعی شدید از جمله دمای بالا، رطوبت بالا، سرمای شدید، وزش باد و یخ زدگی انجام داده است.

C919 اولین پرواز خود را در سال 2017 پس از سال ها تاخیر انجام داد و قبل از اولین پرواز تجاری یکشنبه، پروازهای آزمایشی متعددی را انجام داد.

ژانگ شیائوگوانگ، مدیر بخش بازاریابی و فروش COMAC، در این باره می گوید: «اولین پرواز تجاری مراسمی است که هواپیمای جدید به سن بلوغ می رسد و C919 اگر در آزمون بازار مقاومت کند بهتر و بهتر می شود. گزارش شین هوا

مقامات می گویند ورود هواپیماهای چینی می تواند وابستگی به بوئینگ و ایرباس را کاهش دهد و می تواند رقابتی برای آنها در بازار بین المللی هوانوردی غیرنظامی ایجاد کند.