خانواده قربانی پلیس ایالات متحده از افسران به دلیل مرگ شکایت کردند

خانواده قربانی پلیس ایالات متحده از افسران به دلیل مرگ شکایت کردند

خانواده تایر نیکولز، مرد سیاه پوستی که پس از ضرب و شتم شدید افسران پلیس ممفیس جان خود را از دست داد، شکایتی چند میلیون دلاری علیه پلیس این شهر در آمریکا تنظیم کرده اند.

کتک زدن نیکولز در ژانویه، که در دوربین ثبت شد، اعتراضاتی را در سراسر ایالات متحده در مورد خشونت پلیس برانگیخت. پنج افسری که در ضرب و شتم نیکولز – که سه روز بعد در بیمارستان جان سپرد – نیز سیاه پوست هستند.

وکلای خانواده در نامه ای گفتند: ضرب و شتم وحشیانه تایر نیکولز محصول مستقیم و قابل پیش بینی سیاست ها، اعمال، آداب و رسوم و تصمیمات غیرقانونی شهر ممفیس در تنسی و رئیس پلیس آن، سرلین دیویس بود. بیانیه.

بن کرامپ، وکیل دادگستری در یک کنفرانس خبری گفت: این شکایت به دنبال غرامت 550 میلیون دلاری است، مبلغی که “برای ارسال پیام به شهرهای دیگر که سیاست های مشابهی دارند که می گویند ترساندن سیاه پوستان در جوامع سیاه پوست و قهوه ای اشکالی ندارد انتخاب شده است.”

این شماره همچنین اشاره ای به رهبر حقوق مدنی مارتین لوتر کینگ جونیور است که 55 سال پیش در این ماه ترور شد.

نیکولز در 7 ژانویه توسط یک واحد پلیس ویژه ممفیس در حین توقف ترافیک به زیر کشیده شد و پس از دویدن به طرز وحشیانه ای مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

پس از آن، افسران اخراج شدند و با اتهامات جنایی جداگانه روبرو شدند.

شبکه تلویزیونی NBC گزارش داد تا اوایل ماه مارس، بیش از ده ها کارمند پلیس شهر و آتش نشانی با اتهامات مربوط به ضرب و شتم نیکولز روبرو بودند.

خشم در مورد مرگ نیکولز کشور را فرا گرفت و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، با خانواده تماس گرفت. معاون رئیس جمهور کامالا هریس در مراسم تشییع جنازه نیکولز شرکت کرد.