جرقه نور بر فراز کیف اوکراین در بحبوحه جنگ باعث ایجاد اضطراب می شود

ویدئو: فلش نور بر فراز کیف اوکراین در بحبوحه جنگ باعث اضطراب می شود

برق شدیدی در آسمان پایتخت اوکراین در روز چهارشنبه که هشدار حمله هوایی را به همراه داشت.

کیف:

به گفته مقامات شهری، برق شدیدی در آسمان پایتخت اوکراین در روز چهارشنبه که هشدار حمله هوایی را ایجاد کرد، به دلیل ورود مجدد ماهواره ناسا به جو رخ داد.

سرگی پوپکو، رئیس اداره نظامی کیف در تلگرام گفت: بر اساس اطلاعات اولیه، این پدیده نتیجه سقوط ماهواره فضایی ناسا به زمین بوده است.

آژانس فضایی ایالات متحده اوایل این هفته اعلام کرده بود که یک ماهواره 660 پوندی (300 کیلوگرمی) بازنشسته روز چهارشنبه دوباره وارد جو می شود.

ناسا گفت: فضاپیمای RHESSI که برای مشاهده شعله های خورشیدی استفاده می شود، در سال 2002 به مدار پایین زمین پرتاب شد و در سال 2018 از رده خارج شد.

پوپکو گفت که “درخشش روشن” در آسمان کیف حدود ساعت 10:00 شب (1900 GMT) مشاهده شد.

پوپکو گفت که هشدار حمله هوایی فعال شد، اما «پدافند هوایی عملیاتی نشد».

مدت کوتاهی پس از آن، نیروی هوایی اوکراین نیز اعلام کرد که این فلش “به سقوط یک ماهواره/شهاب سنگ مربوط می شود.”

پس از آن که چندین کانال ویدئویی را منتشر کردند که نشان می‌دهد فلاش قدرتمند آسمان کیف را روشن می‌کند، گمانه‌زنی‌ها و میم‌ها در رسانه‌های اجتماعی اوکراین به وفور منتشر شد.

“در حالی که رسانه های اجتماعی با میم های بشقاب پرنده سرگرم می شوند … لطفا از نماد رسمی نیروی هوایی برای ایجاد میم استفاده نکنید!” نیروی هوایی گفت.

در بیانیه‌ای در روز دوشنبه، ناسا اعلام کرد که انتظار دارد بیشتر فضاپیمای تصویرگر طیف‌سنجی خورشیدی با انرژی بالا Reuven Ramaty با ورود به جو بسوزد.

ناسا گفت: «اما انتظار می‌رود که برخی از اجزا از ورود مجدد جان سالم به در ببرند.» و افزود که خطر آسیب برای هر کسی روی زمین کم است – تقریباً یک مورد در 2467.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)