خانه دوران کودکی هیتلر در اتریش به مرکز آموزش حقوق بشر تبدیل می شود

خانه دوران کودکی هیتلر در اتریش به مرکز آموزش حقوق بشر تبدیل می شود

انتظار می رود کار ساخت و ساز در سال 2025 تکمیل شود

خانه ای در اتریش که آدولف هیتلر دیکتاتور نازی در آن متولد شد به مرکز آموزش حقوق بشر برای افسران پلیس تبدیل خواهد شد. بی بی سی گزارش شده است. وزارت کشور اتریش هفته گذشته و پس از سال ها بحث در مورد بهترین روش برای جلوگیری از تبدیل شدن آن به زیارتگاه نئونازی ها، اعلام کرد.

شایان ذکر است، هیتلر در ساختمانی در شمال غربی اتریش براونائو آم این، در 284 کیلومتری شرق وین در 20 آوریل 1889 به دنیا آمد. او تا زمانی که خانواده اش سه ساله بود، آنجا زندگی کرد. این ساختمان متعلق به Gerlinde Pommer بود که خانواده او قبل از تولد هیتلر مالک ساختمان بودند CNN.

در سال 2016، دولت پس از یک اختلاف طولانی، ساختمان را تحت یک دستور خرید اجباری خرید. بعداً در سال 2019، مشخص شد که این سایت به عنوان ایستگاه پلیس مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت که این تصمیم بر اساس توصیه‌های یک کمیسیون تخصصی بین‌رشته‌ای که مربوط به محروم کردن اموال از «توسعه افسانه‌ای برای محافل افراطی» است، گرفته شده است.

هرمان فاینر، عضو کمیسیون در بیانیه ای گفت: «این دفتری برای بزرگترین سازمان حقوق بشر در اتریش – پلیس – خواهد بود و همچنین مرکزی برای آموزش در این موضوع اساسی مهم خواهد بود.

این ساختمان متعلق به Gerlinde Pommer بود که خانواده او برای چندین دهه مالک این ساختمان بودند تا اینکه وزارت کشور شروع به اجاره سایت از او در سال 1972 کرد. این ساختمان به موسسات خیریه مختلف اجاره داده شد. با این حال، این خانه سه طبقه از سال 2011، زمانی که مستاجر، یک مرکز معلولیت، محل را تخلیه کرد، خالی بود.

در سال 2016، این وزارتخانه تلاش می‌کرد تا آن را نابود کند، اما این طرح‌ها با مقاومت خشمگینانه سیاستمداران و مورخان مواجه شد. سپس دولت پس از استناد به “مجوز قانونی ویژه” ساختمان را از خانم پومر در اختیار گرفت.

انتظار می رود کار ساخت و ساز با هزینه 21.5 میلیون دلاری در سال 2025 تکمیل شود.