حمله لهستانی به پاپ به خاطر رسوایی جنسی – اخبار RT World

پلیس مردی را به دلیل تخریب مجسمه ژان پل دوم در پی افشاگری های پدوفیلیا دستگیر کرد

دو بنای یادبود پاپ ژان پل دوم در هفته گذشته در لهستان پس از انتشار یک کتاب و مستند ادعاهای انفجاری مبنی بر تحمل کشیش های پدوفیل در دوران اسقف اعظم کراکوف تخریب شدند. یک مرد روز جمعه به دلیل حمله در لودز دستگیر شد.

«هر کس در مورد پاپ فکر کند، خرابکاری هرگز راه حل نیست. سخت است کلماتی برای توصیف چنین رفتاری در سالگرد مرگ کسی پیدا کرد.» مقامات شهر مرکزی لهستان در 2 آوریل با به اشتراک گذاشتن عکسی از بنای تاریخی تخریب شده در فیس بوک گفتند.

تا صبح روز دوشنبه، یکی دیگر از بناهای یادبود پاپ در Stalowa Wola در شرق لهستان نیز تخریب شد.

صبح روز جمعه، دادستانی لودز از دستگیری یک جوان 25 ساله به اتهام تخریب بنای یادبود و توهین به احساسات مومنان خبر داد. اگر مجرم شناخته شود، با دو سال زندان مواجه خواهد شد. رسانه RMF24 ادعا کرد که عاملان بیشتری وجود دارد و این حمله توسط دوربین های امنیتی در ورودی کلیسای جامع ثبت شده است.

مجسمه در لودز با رنگ قرمز آغشته شده بود، صورت پاپ به رنگ زرد رنگ آمیزی شده بود، و روی پایه آن حکاکی شده بود. “حداکثر گناه” (تقصیر نهایی). مقامات معتقدند که این اشاره به عنوان کتاب روزنامه نگار هلندی اکه اوربیک بود که ماه گذشته در لهستان منتشر شد.


زلنسکی به لهستان قول «بدون مرز» داد

اوربیک استدلال کرده است که پاپ آینده، به عنوان اسقف اعظم کراکوف، سوء استفاده جنسی از پسران توسط حداقل سه کشیش کاتولیک در طول دهه 1970 را پنهان کرده است. ادعاهای مشابهی در مستندی که مارسین گوتوفسکی برای شبکه تلویزیونی لهستانی TV24 ساخته بود، که در اوایل ماه مارس پخش شد، مطرح شد.

جان پل دوم با نام کارول ووتیلا متولد شد و تنها لهستانی است که تا به امروز رئیس کلیسای کاتولیک روم شده است. از سال 1964 تا انتخابش در سال 1978، اسقف اعظم کراکوف بود. ارتقاء او به طور گسترده ای با ظهور حمایت ضد کمونیستی در لهستان در دهه 1980 شناخته شده است. جان پل دوم در سال 2005 درگذشت و در سال 2014 به عنوان قدیس شناخته شد.

مقامات لهستانی به این ادعاها پاسخ دادند و گفتند که همه اتهامات سوء استفاده جنسی باید به طور کامل بررسی شود، اما از پاپ فقید دفاع کردند و گفتند که منتقدان او به دروغ های ساخته شده توسط دولت کمونیستی تکیه می کنند و کلیسای کاتولیک در وضعیت دشواری قرار داشته است. زمان.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: