جو بایدن درباره بحران بدهی آمریکا

جو بایدن در مورد بحران بدهی ایالات متحده،

جو بایدن گفت که مذاکره با کوین مک کارتی، رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد بحران بدهی “مولد” بود.

واشنگتن:

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که ایالات متحده از نکول اعتبار فاجعه‌بار اجتناب می‌کند، حتی در شرایطی که قانون‌گذاران به وقفه 10 روزه بدون توافق بر سر افزایش سقف استقراض کشور برای ادامه پرداخت صورت‌حساب‌ها دست یافته‌اند.

هفت روز تا اول ژوئن باقی مانده است – اولین نقطه ممکن که دولت تخمین می زند که ممکن است برای پرداخت بدهی هایش پول تمام شود – و بازپرداخت وام های از دست رفته احتمالا باعث رکود اقتصادی می شود و بازارهای جهانی را متلاطم می کند.

اما اعضای مجلس نمایندگان پس از رای گیری نهایی خود در صبح روز پنجشنبه شروع به حرکت در جاده برای تعطیلات روز یادبود کردند و قرار نیست تا 4 ژوئن برگردند.

بایدن در کاخ سفید گفت: «هیچ نکول وجود نخواهد داشت» و افزود که مذاکرات او با کوین مک کارتی، رئیس جمهوری خواه، که اکثریت محدود مجلس نمایندگان را رهبری می کند، «مولد» بوده است.

اما حکیم جفریس، رهبر اقلیت دموکرات، جمهوری‌خواهان را متهم کرد که مشاغل خود را در واشنگتن رها کرده‌اند تا «در بحرانی که ایجاد کرده‌اند، خطر نکول خطرناکی را به خطر بیندازند».

او افزود: «و این جمهوری‌خواهان، خواهند گفت که جو بایدن از نشستن با آنها خودداری کرده است». این یک روایت جعلی است که آن‌ها به تلاش برای در اختیار گذاشتن آن در حوزه عمومی ادامه داده‌اند.»

جمهوری خواهان مجلس نمایندگان خواستار کاهش 130 میلیارد دلاری هستند و هزینه ها در سال آینده تا سطح 2022 محدود می شود، در ازای رای آنها برای افزایش سقف استقراض. آنها همچنین خواهان تشدید شرایط کاری برای مدعیان مزایا و بازگرداندن دلارهای کمک های همه گیر خرج نشده هستند.

– آمادگی نظامی –

دموکرات‌ها کاهش پیشنهادی را رد می‌کنند و از جمهوری‌خواهان می‌خواهند که مانند ده‌ها بار در گذشته، یک افزایش بی‌تعارف را امضا کنند.

اقتصاددانان ماه ها را صرف افزایش چشم انداز فاجعه اقتصادی در صورت قصور دولت کرده اند، و مقامات ارشد نظامی نیز روز پنجشنبه پیش بینی وحشتناک خود را اضافه کردند و هشدار دادند که بحران “تأثیر منفی قابل توجهی” بر سربازان خواهد داشت.

مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش، به خبرنگاران گفت: “آمادگی به وضوح تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. بنابراین تمرینات در مقیاس بزرگ ما که در مراکز آموزشی مختلف انجام می دهیم احتمالاً یا کاهش می یابد یا در بسیاری از موارد متوقف می شود.” .

مک کارتی گفته است که اگر قانونگذاران ملزم به بازگشت برای رای گیری در طول تعطیلات شوند، 24 ساعت اخطار دریافت خواهند کرد و طبق گزارش ها، مذاکره کنندگان جمهوری خواهان و کاخ سفید شکاف را بر سر اختلافات خود کم کرده اند.

سخنران پنج‌شنبه در فاکس نیوز درخواست‌ها برای یک لایحه «پاک» را رد کرد و افزود که با افزایش مالیات بر شرکت‌ها یا ثروتمندان به عنوان جایگزینی برای کاهش برای کاهش بار بدهی بیش از 31 تریلیون دلاری کشور موافقت نخواهد کرد.

– “بحران تولیدی” –

مک کارتی به نظرسنجی سی‌ان‌ان در این هفته اشاره کرد که نشان داد 60 درصد از افزایش سقف بدهی در صورت کاهش همراهی می‌کنند، اگرچه 51 درصد از پاسخ‌دهندگان در نظرسنجی جدید دانشگاه مونموث گفتند که می‌خواهند این دو موضوع از هم جدا شوند.

مک کارتی گفت: “ما می دانیم که اختلافات ما کجاست و ما همچنان پشت میز خواهیم بود تا این مشکل را حل کنیم.”

تنها یک دموکراسی دیگر – دانمارک – دارای سقف بدهی رسمی است، اما بدون درام سیاسی بالا که به طور دوره ای واشنگتن را فرا می گیرد، مدیریت می شود.

افزایش سقف صرفاً به دولت این امکان را می دهد که وام هایی را که قبلاً تصویب و انجام شده است، بازپرداخت کند و هیچ تأثیری برای هزینه های آینده ندارد.

معاون وزیر خزانه داری والی آدیمو در کنفرانسی در واشنگتن به سرمایه گذاران گفت که تهدید پیش فرض یک “بحران تولیدی” است که وام گرفتن را گرانتر کرده و برای آمریکایی ها هزینه بر می دارد.

مجموعه ای از پرداخت های تامین اجتماعی به ارزش حدود 25 میلیارد دلار قرار است در 2 ژوئن انجام شود و اگر وزارت خزانه داری نتواند بازپرداخت وام ها را پوشش دهد، این پرداخت ها ممکن است متوقف شود.

یک قاضی فدرال در بوستون، جلسه استماع 31 ماه مه را برای شکایتی که توسط اتحادیه‌ها مطرح شده است، تعیین کرده است که مدعی است اصلاحیه چهاردهم بایدن را ملزم می‌کند که برای پرداخت تعهدات ایالات متحده، صرف نظر از آنچه کنگره انجام می‌دهد، وجوه قرض کند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)